menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

روح الله احمدی صابر قدیمی سعید طلایی

اهداف برگزاری هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در دو بخش نظم ونثر طنز آثاری فراتر از انتظار را ارائه کردند.
به گزارش شیرین طنز، صابر قدیمی شاعر طنزپرداز در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهداف برگزاری هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: هدف از برگزاری این جشنواره کشف استعداد‌های هنری موجود در دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور است. برگزاری کلاس‌های آموزشی حرفه‌ای برای این عزیزان و در نهایت بهره‌برداری از توانایی نخبگان از دیگر اهداف جشنواره است.

قدیمی با بیان ارتباط بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و حوزه ادبیات اظهار داشت: ادبیات محدود به قشر و گروه خاصی نیست. تمامی اقشار می‌توانند با حضور در بخش‌های مختلف ادبیات (از تالیف تا حمایت و مطالعه صرف) اثری در بهبود وضعیت ادبیات داشته باشند. ما شاعران و نویسندگان بزرگی داریم که طبیب و دانشمند، علامه، فیلسوف و … بوده و آثار ارزشمندی را خلق کرده‌اند.

هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور

وی در خصوص سطح آثار در حوزه نظم و نثر طنز گفت: آثار راه یافته به مرحله‌نهایی در هر دو بخش نظم و نثر طنز و مخصوصا نثر طنز چشمگیر و فراتر از سطح انتظار بودند. در بخش نثر طنز انتخاب سه نفر برتر از بین ده اثر منتخب کار سختی بود و به اعتقاد من نوع نگاه و تالیف بعضی از این عزیزان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است. امیدوارم پزشکان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های پیراپزشکی هنگام مواجهه با بیماران نیز از این شوخ طبعی و استعداد خدادادی استفاده کنند تا منجر به اثربخشی بر شغل ارزشمندشان شود.

این شاعر با اشاره به همکاری‌اش با وزارت بهداشت در جشنواره سال آینده افزود: این جشنواره یکی از بهترین جشنواره‌هایی بود که من به عنوان عضوی کوچک در آن حضور داشتم و گروه داوری در بخش‌های مختلف از سرآمدان و شناخته شده ترین هنرمندان کشور انتخاب شده است. (البته به استثنای بنده که لطف بزرگواران شامل حالم شده است) در نتیجه برای دوره‌های بعد با افتخار برای هرگونه همکاری با وزارت محترم بهداشت آماده هستم.

صابر قدیمی در پایان خاطر نشان کرد: به پیشنهاد رضا رفیع، دبیر و مجری برنامه «قندپهلو» که افتخار همکاری با وی را در داوری بخش طنز جشنواره داشتم، از برگزیدگان بخش شعر طنز برای شرکت در این برنامه دعوت به عمل خواهد آمد تا به امید خدا شاهد حضور پر رنگ دانشجویان علوم پزشکی در فعالیت‌های حرفه‌ای هنری باشیم.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر