menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کمدی

اهداء جایزه طنز آمریکایی «مارک تواین» 2015 به «ادی مورفی»

جایزه طنز آمریکایی «مارک تواین» 2015 به «ادی مورفی» چهره سرشناس سینما و تلویزیون تعلق گرفت.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «ادی مورفی» با دریافت جایزه معتبر «مارک تواین» پا جای پای بازیگران کمدی سرشناسی همچون «ویل فرل»، «تینا فی» و «ریچارد پرایر» گذاشت.

این کمدین معروف آمریکایی روز 18 اکتبر جایزه خود را طی مراسمی در مرکز «کندی» واشنگتن دریافت خواهد کرد. او اولین ستاره مطرح سینماست که جایزه «مارک تواین» را به دست می‌گیرد. مورفی 50 ساله در واکنش به انتشار این خبر گفت: من عمیقا از دریافت این جایزه از مرکز کندی و پیوستن به فهرست دریافت‌کنندگان برجسته پیشین این جایزه افتخار می‌کنم.

به گزارش گاردین، ادی مورفی که کمدینی بداهه است، برای هنرنمایی در فیلم‌های سینمایی دهه 80 به شهرت بین‌المللی رسید. فیلم‌های او اکثر در گیشه موفق بودند و جزو آثار به‌یادماندنی سینمای کمیک به حساب می‌آیند. این بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده، کمدین و خواننده آمریکایی متولد سوم آوریل ۱۹۶۱ است. او با فیلم کمدی سه‌گانه «پلیس‌های بورلی هیلز» به شهرت رسید. در سال ۱۹۹۸ در فیلم «دکتر دولیتل» بازی کرد و در سری فیلم‌های انیمیشنی «شرک» در نقش خر «شرک» صداپیشگی کرد.

مورفی بیشتر در نقش‌های کمدی در فیلم‌های خانوادگی بازی کرده است، که از آن جمله می‌توان به «مهد کودک پدر» اشاره کرد. او در هشت سالگی پس از مرگ پدر و بیماری سخت مادرش یک سال در پرورشگاه زندگی کرد و آن‌طور که خودش در یک گفت‌وگو اظهار کرده، روحیه طنز و شوخی‌اش در همان زمان شکوفا شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر