menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

انیمیشن طنز «تاریخ از این وَر» روی آنتن

با پایان دوبله و آهنگسازی سریال انیمیشن “تاریخ از این ور”، این مجموعه از مهرماه و همزمان با آغاز فصل مدارس از شبکه پویا و دیگر شبکه های صدا و سیما به نمایش درخواهد آمد.

سید مسعود صفوی مدیر مرکز مطالعات و انیمیشن حوزه هنری و تهیه کننده سریال انیمیشن “تاریخ از این ور” درباره این سریال انیمیشن گفت: در حال حاضر ویرایش نهایی و اصلاح دیالوگ های این مجموعه در دست انجام است که با پایان آن، دوبله سریال آغاز می شود.

وی با بیان اینکه در حال بررسی پیشنهاد های ارائه شده برای موسیقی “تاریخ از این ور” است، افزود: اتودهای مختلفی از چند آهنگساز برای موسیقی این کار گرفته شد که تا چند روز آینده آهنگساز نهایی معرفی و کار خود را آغاز می کند.

تاریخ از این ور

صفوی اضافه کرد: فرآیند دوبله و آهنگسازی این مجموعه تا چند ماه آینده به پایان می رسد و درنظر داریم با آغاز مهرماه و شروع مدارس پخش سریال “تاریخ از این ور” شروع شود.
این تهیه کننده انیمیشن گفت: این سریال در ۵۲ قسمت ۲۰ دقیقه ای با استفاده از تکنیک کات اوت به کارگردانی اصغر صفار تولید شده است. افسانه بخشی سرپرست گروه نویسندگان و احمد عربلو سرپرستی گروه محققان این مجموعه را به عهده داشته است.
وی گفت: مجموعه انیمیشن “تاریخ از این ور” از شبکه پویا و دیگر شبکه های صدا و سیما به نمایش درمی آید.
یادآور می شود “تاریخ از این ور” به تاریخ و رویدادهای دوران اولین پادشاه بعد از اسلام تا دوره پهلوی می‌پردازد و برای کودکانی که تاریخ را به عنوان یکی از دروس آموزشی در مدارس فرا می گیرند، مفید است.

در این مجموعه شخصیت هایی همچون چاپلوس الممالک با کارکرد چاپلوسی، چایی شیرین میرزا که معنایی مترداف با بادمجان دور قاب چین دارد، سایه با کارکرد جاسوسی، مفتخر که منظور مفتخر دربار است، جارچی که همان کارکرد روابط عمومی را دارد، پیک تیر در کلاه به معنای خبر رسان جنگ، سفرای انگلیس و روس و عثمانی و ازبک به معنای بیگانگان، عیاران به عنوان جوانمردان تاریخ و جوان بیکار به معنای تنبل و بی کار در هر دوره ای از جمله شخصیت های ثابت این سریال هستند که دستمایه طنز و نقد شده اند.
گفتنی است این مجموعه محصول مشترک مرکز مطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری و مرکز انیمیشن صبا در حال تولید است.

پایگاه خبری حوزه هنری

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر