menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

فرهاد حسن زاده

انتشار کتاب طنز “قصه‌های کوتی کوتی” به قلم فرهاد حسن زاده

دومین و سومین کتاب «قصه‌های کوتی کوتی»، ماجراهای هزارپایی که فرهاد حسن‌زاده آن را ۷ سال پیش در قالب کتابی داستانی برای کودکان ارایه کرد، به تازگی منتشر شده است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری مهر، «سرما نخوری کوتی کوتی» و «دنیا را بلرزان کوتی کوتی» عنوان دومین و سومین جلد این مجموعه‌ است که داستان یک هزارپا را که ماجراهایش هم به اندازه پاهایش بسیار زیاد است، روایت می‌کند.

این داستان‌ها با درونمایه‌ای طنز آمیز، بچه‌ها را با مشکلات و گرفتاری‌های بی‌شمار این هزارپای بامزه، آشنا می‌کند و فضایی خیال‌انگیز برای آنها فراهم می‌کند. نخستین جلد قصه‌های کوتی کوتی سال ۱۳۸۶ منتشر و در این سال‌ها به یکی از پرمخاطب‌ترین کتاب‌های کودکان به ویژه در میان اعضای مراکز کانون سراسر کشور تبدیل شد.

پس از این استقبال، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان این اثر را به زبان‌های کُردی، انگلیسی، چینی و مالایایی هم منتشر کرد تا هزار پای قصه‌های این نویسنده ایرانی راه ورود به خانه‌های کودکان دیگر کشورهای جهان را نیز پیدا کند.

فرهاد حسن زاده

در کتاب «سرما نخوری کوتی کوتی»، این هزارپا وقتی لحاف را بر سر کشیده است، در جواب به پدر و مادر که از او می‌خواهند به مدرسه برود با آه و ناله می‌گوید «خیلی حالم بد است. پای پنجاه و پنجمی‌ام درد می‌کند. پای دویست و بیستمی‌ام تیر می‌کشد. پای سیصد و سی و سومی‌ام بدجوری می‌خارد. پای چهار صد و چهل و دومی‌ام ورم کرده. پای ششصد و هفتاد و هشتمی‌ام … وای وای وای سرما خورده… و دوباره سرش را زیر لحاف برد و الکی پلکی آخ و واخ کرد.»

تصویرگر این دو کتاب – مانند نخستین جلد آن هدی حدادی است – و دومین کتاب این مجموعه در ۴۰ صفحه و سومین آن در ۴۴ صفحه مصور و رنگی هر یک با شمارگان ۱۵ هزارجلد و قیمت ۳ هزارتومان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر