menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

انتشار اشعار طنز پراکنده میر جعفری در “بازار سیاه گیسو”

سیداکبر میرجعفری از انتشار کتاب پژوهشی «چهارپاره» توسط انتشارات سوره مهر خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، سیداکبر میرجعفری، شاعر و نویسنده، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینکه اثری پژوهشی را به انتشارات سوره مهر سپرده است، اظهار کرد: این کتاب با عنوان «چهارپاره» اثری پژوهشی درباره این قالب شعری است که امیدوارم در نمایشگاه کتاب تهران شاهد عرضه آن باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در کتاب «چهارپاره» به تحلیل و بررسی قالب شعری چهارپاره از ابتدای شکل‌گیری تاکنون پرداخته است، گفت: سعی کردم به تمام منابعی که پیش از این به چهارپاره اشاره کرده بودند رجوع کنم. در این کتاب معرفی شاعرانی که در قالب چهارپاره آثاری خلق کرده اند، تحلیل این آثار و معرفی این قالب شعری آورده شده است. همچنین در پایان کتاب گزیده ای از اشعار چهارپاره شاعران برجسته کشورمان نیز لحاظ شده است.

میرجعفری درباره روند بررسی و تحقیق بر روی منابع موجود گفت: آثاری که اختصاصا به قالب شعری چهارپاره پرداخته باشند انگشت شمار بودند و می‌توان گفت در رابطه با این قالب شعری کمتر پژوهشی انجام شده است و به همین دلیل هم عمده منابعی که به سراغ آن‌ها رفته‌ام، منابع شعری موجود بودند.

این شاعر و نویسنده کشور همچنین با اشاره به آماده چاپ بودن کتاب «بازار سیاه گیسو» خود، گفت: این کتاب نیز، شامل شعرهای طنز من است که در طول سال‌ها و به صورت پراکنده سروده‌ام و حال قصد دارم در یک مجموعه تمام این اشعار را منتشر کنم.

وی افزود: این اثر شامل اشعار نقیضه و دیگر اشعار طنز من است که در قالب‌های مختلف همچون غزل، مثنوی و رباعی سروده ام و توسط نشر سپیده باوران به چاپ می‌رسد.

میرجعفری با اشاره به انتشار کتاب «ریحان‌هایی که مادرم دوست داشت» توسط انتشارات شهرستان ادب ، عنوان کرد: این کتاب شامل ۵۲ داستان- خاطره هستند که این داستان‌ها تماما تجربیات شخصی من است. این کتاب با عنوان فرعی «جنگ نوشت» در آخرین روزهای سال ۹۴ توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شده است.

وی ادامه داد: کتاب «ریختن نور روی شاخه‌های پایین» نیز «زندگی نوشت» توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شد. مطالب کتاب در عین حال که سیر تاریخی‌ دارند و در واقع یک «زندگی» را روایت می‌کنند، به صورت کوتاه نوشته شده‌اند و هر یک متن مستقلی به حساب می‌آیند. حجم عمده داستان‌ها و خاطره‌ها از یکی دو صفحه تجاوز نمی‌کنند و به همین دلیل حوصله خواننده را سر نمی‌برند.

سید اکبر میرجعفری در سال ۱۳۴۸ در زواره از توابع شهرستان اردستان متولد و از سن ۱۰ سالگی در قم به‌سر برده است. او از سال ۱۳۶۹ تاکنون ساکن تهران است و هم اکنون کارشناس دفتر تألیف و برنامه‌ریزی کتاب های درسی است و با مجله شعر، روزنامه همشهری و روزنامه اطلاعات همکاری‌هایی داشته است. اولین اثر منتشرشده او کتاب «نقد و تحلیل شعر انقلاب» است که سال ۷۶ چاپ و منتشر شد. میرجعفری نفر اول شعر عاشورایی (سال ۸۰، فرهنگسرای ارسباران) است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر