menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شب شعر طنز در حلقه رندان

امینی در محفل در حلقه رندان : ماه رمضان ماه شادمانی است

اسماعیل امینی گفت: ماه رمضان در کشورهای اسلامی بعد از اذان تا سحر مراسم عبادت و شادمانی برپاست.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسنا، یکشنبه ۳۱ خرداد مصادف با آخرین روز فصل بهار، طنزگویان و طنزدوستان به سالن سوره مهر حوزه هنری رفتند و در کنار هم تا رسیدن به زمان افطار به شعر و متن طنز مهمان شدند.

فعالان حوزه طنز از جمله ناصر فیض، مهدی فرج‌اللهی، اسماعیل امینی، فرامرز ریحان‌صفت، نادر ختایی، عباس احمدی، مصطفی مشایخی، صابر قدیمی و بسیاری از نویسندگان و شاعران جوان از حاضران «در حلقه رندان» بودند.

در این برنامه که سعید بیابانکی، شاعر، اجرای آن را به عهده داشت، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، به شهدای غواص اشاره کرد و گفت: ۲۶ خردادماه، روز تشییع پیکر پاک شهدای غواص دست‌بسته بود که همه ما برای آن ها احترام زیادی قائلیم و شاهد حضور بسیاری از مردم در مراسم تشییع پیکر آن ها بودیم.

او سپس شعری را که پیش‌تر سروده بود، به احترام این شهدا خواند و به جانبازان دفاع مقدس نیز ادای احترام کرد.

همچنین اسماعیل امینی، شاعر و مدرس دانشگاه، در این برنامه بعد از خواندن شعری طنز در سخنانی گفت: برخلاف آنچه عده‌ای گمان می‌کنند، ماه رمضان ماه شادمانی است. این ماه در تمام کشورهای اسلامی، بعد از افطار، تا سحر مراسم شعرخوانی و قرآن‌خوانی و دور هم جمع شدن و گفتن و خندیدن برپا می‌شود که در آن ها هم عبادت صورت می‌گیرد و هم سرشار از شادی است.

3اسماعیل امینی

وی ادامه داد: نمی دانم چرا ما از شادی می‌ترسیم؟ همین چند روز گذشته در جایی نوشته بود اگر خانم‌ها بروند به استادیوم و شادی کنند آن‌وقت چه می‌شود، دیگر چه چیزی از دین می‌ماند؟ می‌خواهم بگویم اتفاقا اهل دین افراد شادی هستند. من این را از پدرم که یک فرد روحانی بود به یاد دارم که می‌گفتند آن ها که غمگینند اهل جهنم هستند و اهل بهشت و مومنین، افراد شادمانند و این را از چهره آن ها می‌توان تشخیص داد.

این شاعر با بیان این که خدا را شکر می‌کنیم که ما امت پیامبر خاتم (ص) هستیم، اظهار کرد: این را در روایات هم داریم که چهره مومن، بشاش است. هم پیامبر ما و هم حضرت علی (ع) افرادی خوش‌پوش و معطر بودند و لبخند به لب داشتند و بسیاری از افرادی که به اسلام ایمان آوردند به دلیل این بود که خوش‌خلقی ایشان و وجناتشان آن ها را جذب حرف‌هایشان کرد.

اسماعیل امینی گفت: یک گونه از اسلام، اسلام داعشی‌هاست که تقلبی و ساخته صهیونیست‌هاست و بسیار متعصب و سختگیر هستند، اما گونه‌ دیگری از اسلام هم هست که همه چیز را مباح می‌کند مانند بعضی کشورهای همسایه‌ که هم مرکز عیاشی دارند و هم نمازخانه. می‌خواهم بگویم بین این دو نوع عملکرد فاصله نیست و هر دو جنس این اسلام‌ها که ساخته شده‌اند، با آنچه حقیقت اسلام است فاصله دارد.

این نویسنده همچنین توصیه‌ای به اهل قلم در ماه رمضان کرد و گفت: در ماه رمضان به دوستانی که صاحب قلم و اهل مطالعه هستند، توصیه می‌کنم با حوصله قرآن بخوانند. علوم بلاغه، حاصل مطالعاتی است که زبان‌شناسان درباره زیبایی قرآن انجام داده‌اند، باید نسبت به این امانت پیامبر بی‌مسئولیت نباشیم و خیلی بد است در زمانی که این همه ابزارهای دسترسی به مطالعه وجود دارد،‌ از قرآن دور باشیم.

او تاکید کرد: تازگی‌ها دیده می‌شود عده‌ای از افراد که جسارت ندارند با دین مخالفت کنند، می‌گویند ما با اعراب مخالفیم و تا می‌خواهی کاری دینی انجام دهی می‌گویند دست از این عربی‌بازی‌ها بردارید، مگر ما عربیم که روزه بگیریم، نماز بخوانیم و …؛ عده‌ای از روی جهل یا از روی عمد تصور می‌کنند مقابله با دین،‌ نوعی بیگانه‌ستیزی است؛ در حالی که نباید متحجرانه و نژادپرستانه نگاه کرد، این کار بسیار غیرانسانی است. نسبت دادن افکار و اندیشه‌ها به اقوام و خط‌کشی میان آن ها، کار کودکانه‌ای است که در روزگار ما اصلا مجالی برای آن نیست و روزگار ما، روزگار ترجیح یک نژاد به نژاد دیگر یا یک قوم به قوم دیگر نیست.

گزارش تصویری

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر