menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

افقاتور به سراغ کاریکاتور چهره های سیاسی می رود

تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «افقاتور» که از شبکه افق روی آنتن می رود از شوخی این برنامه با چهره‌های سیاسی برای کشیدن کاریکاتور آنها سخن گفت.
به گزارش شیرین طنز، فرشاد منجزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه «افقاتور» که روزهای سه شنبه روی آنتن شبکه افق می رود، گفت: شاید برای اولین بار باشد که یک برنامه نسبتا تخصصی در حوزه کاریکاتور در تلویزیون تولید و پخش می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه در همه حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و… ورود پیدا می کند و حتی در مباحثی که نمی توان خیلی جدی با آنها برخورد کرد نیز کاریکاتور راحت تر ورود کرده و شوخی می کند.

تهیه کننده برنامه «افقاتور» با بیان اینکه مردم ارتباط بهتری با طنز برقرار می کنند، اظهار کرد: مخاطبان همیشه از برنامه های طنز استقبال کرده اند و حتی به کاریکاتورها و طنزهای تصویری نگاه عمیقی دارند. بخشی از هدف این برنامه هم آشنایی مردم با کاریکاتور، جایگاه آن، کاریکاتوریست و … است.

وی به یکی از بخش های برنامه که در آن با مسئولان مختلف شوخی می شود اشاره کرد و گفت: شوخی با چهره های شاخص حوزه های سیاسی، هنری، ورزشی و… از جمله ویژگی های این برنامه است که شاید کمتر در دیگر برنامه ها دیده شده است. در حالیکه در این برنامه ما به دیدار نمایندگان مجلس و چهره های سیاسی رفته ایم و طی گفتگو کاریکاتوریست برنامه، کاریکاتور آنها را کشیده است.

افقاتور

منجزی اضافه کرد: اکثر کسانی که ما به سراغشان رفتیم از این کار استقبال کردند البته بعضی هم بودند که دوست نداشتند کاریکاتور چهره شان کشیده شود. بعضی از افراد دوست دارند دفرمه بودن را در دیگران ببینند اما دوست ندارند خودشان دفرمه شوند.

کارگردان برنامه «افقاتور» با بیان اینکه در بخش کاریکاتور چهره ها بیشتر سراغ شحصیت های سیاسی رفته اند، اظهار کرد: مردم فکر می کنند چهره های سیاسی، شخصیت های خشکی هستند، اما بعضی از آنها سخنان بسیار جالبی در زمینه کاریکارتور داشتند و یا حتی زمانیکه بعضی کاریکاتور چهره خود را می دیدند بیان می کردند که از چهره واقعی آنها زیباتر است و یا از بزرگنمایی و تغییر قسمت هایی از چهره خود تعجب می کردند.

وی همچنین به بخش «دوربین مخفی» برنامه اشاره کرد و توضیح داد: در این بخش هم ما به سراغ مردم می رویم. کاریکاتوریست ما درباره موضوعی کاریکاتور خود را می کشد و از مردمی که در مسیر عبور ما قرار دارند، می خواهیم که درباره آن کاریکاتور نظر دهند. این اقدام هم طرفداران خاص خود را دارد و ما با انجام آن فهمیدیم که مردم چقدر به کاریکاتور علاقه دارند و نگاهشان نسبت به بعضی موضوعات عمیق‌تر هم می شود.

کارگردان «افقاتور» درباره عنوان این برنامه نیز یادآور شد: ما برای عنوان برنامه به اسامی زیادی فکر کردیم اما فکر کردیم هیچ نامی بهتر از عنوان فعلی نیست و به این ترتیب اولین شوخی را با خود شبکه افق داشتیم.

منجزی در پایان این گفتگو به نویسندگی و موسیقی در برنامه اشاره کرد و گفت: نویسندگی برنامه را مهدی فرج اللهی که مجری هم هست بر عهده دارد. او خود طنزپرداز است و در آنچه که می نویسد با نگاهی طنز به معضلات اجتماعی می پردازد. در کنار او مازیار بیژنی، شاهین کلانتری و محمدرضا میرشاه ولد نیز اتاق فکر برنامه را تشکیل می دهند. همچنین در این برنامه میان آیتم ها از موسیقی بداهه نوازی استفاده می شود که بر عهده مهدی امین لاری است.

برنامه «افقاتور» هر هفته سه شنبه ها ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه افق می رود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر