menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

لبخند شوخی مزاح

افراد شاد، شادی را به ارث نبرده‌اند بلکه آن را تمرین کرده اند

افرادی که زندگی هدفمند دارند و برای خود ارزش قائل می‌شوند حتی با وجود مشکلاتی که ممکن است داشته باشند اکثراً شاد هستند.
به گزارش شیرین طنز، دکتر علی باجلان روانشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه چرا اکثر افراد شاد هستند، افزود: همه ما ممکن است با آدم‌هایی مواجه شویم که بی انر‍ژی یا حتی دارای انرژی منفی هستند و در عوض با کسانی رو به رو شده‌ایم که بسیار سرزنده و سر‌حال‌اند و وقتی کنارشان هستیم متوجه زمان نمی‌شویم که چگونگی می‌گذرد ، مردم شادی و موفقیت‌های این افراد را به عوامل بیرونی نسبت می‌دهند که چون زندگی مرفه‌ای دارند باید شاد باشند . این توجیه در علم روانشناسی به خطای بنیادی اسناد تعبیر می‌شود .

وی اظهار داشت: همیشه افراد سعی می‌کنند که در خطای بنیادی اسناد دیگران را توجیه کنند و اعتماد به نفس خود را بالا ببرند که اگر خوشحال و سرحال نیستند، به این دلیل است که شرایط و امکاناتی که دیگر افراد شاد دارند برایشان فراهم نیست. در صورتیکه اینگونه افراد چون نگرش درستی نسبت به خود ، دیگران و دنیا ندارند هر چقدر هم چیزی داشته باشد بازهم امکانات دیگری را طلب می‌‌کنند که با وجود آن‌ها بتوانند شاد باشند.

دکتر باجلان در ادامه تصریح کرد: افرادی اکثراً شاد هستند که دید مثبتی نسبت به خودشان دارند، خود و هدف و نقاط ضعفشان را می‌شناسند ، می‌دانند که به کجا و از چه طریقی می‌خواهند بروند و در واقع به معنایی از زندگی رسیده‌اند که خود را باورمند و هدفمند کرده‌اند. این افراد معمولا باورها و نگرش‌های عاقلانه و منطقی به دنیا و مشکلات دارند.

وی بیان کرد: همیشه ژنتیک باعث شادی نمی‌شود و افراد شاد، شادی را به ارث نبرده‌اند بلکه آن را تمرین کرده و یاد گرفته اند، پس این اکتسابی است.

این روانشناس خاطر نشان کرد: خیلی از ما می‌توانیم اکثرا شاد باشیم و با توجه به نکاتی که روانشناسان روی آن‌ها تاکید می‌کنند، مهارت‌های آن را یاد بگیریم. مثلا به یکدیگر لبخند بزنیم و کتاب‌هایی که طنز گونه هستند را بخوانیم تا تمرینی برای بیشتر شاد بودنمان باشد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر