menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایشگاه کاریکاتور

افتتاح نمایشگاه کاریکاتور با عنوان خداحافظی

محمد حسین نیرومند روز شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه کاریکاتور با عنوان خداحافظی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه 60 اثر من به نمایش درآمده که طی 3 سال گذشته طراحی کرده ام.

وی گفت: خاستگاه اصلی کاریکاتور در مطبوعات است بر همین اساس سعی کردم تا در فرم آثار تغییراتی را ایجاد کنم.

این هنرمند کاریکاتوریست با بیان اینکه آثار ارائه شده در این نمایشگاه به لحاظ موضوعی کاریکاتور است اما از لحاظ فرم و سادگی به گرافیک و پوستر نزدیک می شود، تصریح کرد: اگر مرزی بین کاریکاتور و گرافیک قائل باشیم این آثار بین این دو قرار می گیرد.

نیرومند خاطرنشان کرد: اغلب آثار گذشته ام خطی و ساده بوده اند اما این بار تصمیم گرفتم تا کار و اثر جدیدی خلق کنم و بر همین اساس نیز آثار این نمایشگاه تلفیقی از کاریکاتور و گرافیک است.

وی با اشاره به عنوان این نمایشگاه گفت: خداحافظی را به این دلیل برگزیدم که احساس می کنم آرمان های جوانان هم سن و سال من در اوایل انقلاب که بیشتر تفکر ضد امپریالیستی بود دیگر آنچنان رونق نداشته و رو به افول می رود.

وی افزود: معتقدم هنرمندان حتی در مورد بیداری اسلامی نیز آنگونه که شایسته این امر است کار نکرده اند و بر همین اساس نیز من در این نمایشگاه سعی کرده ام تا بخشی از مشکلاتی که نفت بر سر جامعه اسلامی ایجاد کرده و سبب خونریزی های فراوانی از جانب دنیای استکبار شده را به تصویر بکشم.

نمایشگاه کاریکاتور خداحافظ

نیرومند یادآور شد: همچنین در این نمایشگاه سعی شده تا بخشی از جهالت گروه های افراطی تندرو در کشورهای اسلامی و جمود فکری وهابیت را که سبب عقب ماندگی جهان اسلام شده را به تصویر بکشم.

نمایشگاه خداحافظی عصر امروز با حضور مرتضی گودرزی دیباج مدیر مرکز تجسمی حوزه هنر، مسعود شجاعی طباطبایی مدیرعامل خانه کاریکاتور و هنرمند کاریکاتوریست کشور در گالری عالی ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد و تا پایان اسفندماه جاری نیز دایر است.

جمهوری اسلامی

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر