menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

افتتاح نمایشگاه آثار مرحوم محمد رفیع ضیایی در خانه ی هنرمندان

نمایشگاهی از آثار زنده‌یاد محمد رفیع ضیایی در خانه هنرمندان ایران گشایش می‌یابد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان، در این نمایشگاه علاوه بر آثار این هنرمند، عکس‌ها و اسنادی از او به‌عنوان بخش جنبی شصتمین نشست پژوهشی هنر از ۳۰ دی تا ۸ بهمن – زادروز او – در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران به‌نمایش گذاشته می‌شود.

در این نمایشگاه طرح‌ها، کاریکاتورهای او، نقاشی‌ها، عکس‌ها و اسنادی از کار و زندگی او برای مخاطبان به‌نمایش درمی‌آید.

محمد رفیع ضیایی، کاریکاتوریست، پژوهشگر، نویسنده و طنزپرداز متولد هشتم بهمن سال ۱۳۲۷ در اَوَز لارستان استان فارس بود که از سال ۱۳۶۰ همکاری خود را با نشریات طنز و فکاهی آغاز کرد. از جمله این نشریات می‌توان به «کارتون»، «هزار قصه»، «فکاهیون»، «خورجین»، «گل آقا» و «کیهان کاریکاتور» اشاره کرد.

کاریکاتورهای او برای دوستداران نشریات طنز و فکاهی آشناست. ضیایی در برگزاری مسابقات و نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی و داخلی کاریکاتور در ایران همکاری داشت. او مقالات فراوانی در زمینه تحلیل و تاریخ کاریکاتور ایران و جهان برای نشریات نگاشت و نیز کتاب ارزشمند دوجلدی او «پرونده کاریکاتور» که در انتشارات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به چاپ رسید در بردارنده مجموعه‌ای کم‌نظیر از تعاریف، تاریخچه و تحلیل کاریکاتور ایران و جهان است.

نشست پژوهشی نقد و بررسی کارنامه ضیایی از سوی سازمان زیباسازی تهران و نشریه تندیس با همکاری خانه هنرمندان ایران و انجمن تصویرگران، جمعه ۸ بهمن ساعت ۱۶ با حضور رویا صدر، فرهاد حسن‌زاده، اسماعیل عباسی و امیر سقراطی برگزار می‌شود.

نمایشگاه آثار این هنرمند روز پنجشنبه، ۳۰ دی‌ماه ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران گشایش می‌یابد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر