menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اعتراض خانواده گل‌ آقا به برپایی مراسم یادبودش با پول بیت‌ المال

٢٢ تیر قرار است از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن، یادبودی برای زنده‌یاد کیومرث صابری‌فومنی (گل‌آقا) در این شهر برگزار شود؛ یادبودی که در سالیان گذشته نیز متناسب با شرایط و بودجه مسئولان شهرستانی و استانی و ذوق آنها برگزار می‌شد؛ دعوت از میهمانان کشوری، سخنرانی مسئولان شهرستانی و استانی، شعرخوانی شاعران بومی و غیربومی، شاید موسیقی سنتی و احتمالا پذیرایی عمومی و چندین احتمال دیگر که در نهایت، سرجمع، مراسم با دو، سه‌ساعت بسته می‌شود و گل‌آقای فخر فومن می‌رود تا سال بعد همین‌موقع، تا دوباره این تسلسل همچنان ادامه داشته باشد.
پاسداشت از یک انسان فرهنگی و ادبی یک سرزمین درواقع پاسداشت از ادبیات و فرهنگ یک سرزمین است و در این گزاره هیچ شکی نیست، اما پاسداشتی که متن آن جوهره وجودی مرجع پاسداشت را به‌خوبی به همگان معرفی کند.

تأثیر گل‌آقا بر کسی پوشیده نیست، اما این‌بار پوپک صابری، مدیر مؤسسه گل‌آقا اعتراضی نسبت به نحوه برپایی چنین مراسم‌هایی انجام داده است. او با یادآوری وصیت گل‌آقا نوشته است:

«گل‌آقا در وصیت‌نامه خود با قید تأکید سفارش نموده که خانواده وی همه تلاش و اراده خود را بر این موضوع هماهنگ کنند که کسی یا کسانی پس از فقد ایشان مراسمی به هزینه بیت‌المال نگیرند.

این وصیت‌نامه آنچنان در خانواده مرحوم صابری دارای احترام است که هربار که بی‌اذن و وقوف این خانواده تمام‌فرهنگی چنین مراسمی در گوشه‌ای از این کهن‌بوم برگزار می‌شود نه‌فقط هیچ باری از دوش آنها برداشته نمی‌شود بلکه خود را در مقابل روح آن بزرگوار که به همین‌سان ساده و بی‌پیرایه زندگی کرد مسئول و بی‌پاسخ می‌بینند». انگار چند ماه پیش نیز باوجود اعتراض خانواده مرحوم صابری و همچنین مؤسسه گل‌آقا مراسمی شبیه این برگزار شد و هیچ توجهی به خواست و وصیت مشخص و محکم این عزیز فقید نشد!

پیشنهاد مؤسسه گل‌آقا این است:

«متولیان فرهنگی فومن در هماهنگی با خانواده مرحوم صابری بی‌توجه به چنین وصیتی مبادرت به برگزاری چنین مراسمی نکنند؛ چه اینکه هدف از برگزاری این مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آن بزرگوار است و حال اینکه ما با برپایی چنین مراسمی که با وصیت‌نامه آن بزرگوار مغایرت کامل دارد، گامی برخلاف یاد و خاطره او برمی‌داریم و به‌طورحتم این خواسته هیچ‌کدام از ما نیست».

منبع : روزنامه شرق – شماره ۲۹۰۷

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر