menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اظهار نظرها در مورد نمایش 3 روایت زندگی

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل تماشاخانه ایرانشهر، علی مرادخانی ، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن مهرجردی مشاور و دبیر شورای مدیران معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، منوچهر والی زاده مدیر دوبلاژ و دوبلور صدا و سیمای جمهوری اسلامی، رضا بابک، هما روستا، داود رشیدی، رضا فیاضی، گلاب آدینه، مسعود فروتن، فلامک جنیدی، فریندخت زاهدی، بهرام شاه محمدلو، محمد رضا خاکی، عباس جوانمرد، وحید لک، مرضیه برومند، فرهاد تجویدی، داریوش مودبیان، احترام سادات برومند، اشکان خطیبی، مهتاب کرامتی، کوروش سلیمانی، مسعود کرامتی، نورا هاشمی، اصغر هاشمی، نوید میهن دوست، عباس اقسامی، هادی کاظمی از جمله مسئولان و هنرمندانی بودند که از این نمایش دیدن کرده اند.

سه روایت زندگی

فریندخت زاهدی که از جمله تماشاگران نمایش “سه روایت از زندگی” طی روزهای گذشته بوده است، درباره این نمایش گفت: نمایش “سه روایت از زندگی”از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است گرچه به عقیده من ترجمه نامناسب اثر به اجرای نمایش، لطمه زده است و بسیاری از مفاهیم به اشتباه استفاده می شود. از آنجا که طنز تلخ باید در قالب دیالوگ و کلمات نشان داده شود، در این اثر نیز تضادهای ارتباطی میان انسان ها با زبان طنز آمیز مطرح می شوند. همچنین طراحی و فضا سازی اثر به خوبی ایده و تفکر کارگردان را به مخاطب منتقل می کند.

رضا فیاضی دیگر تماشاگر این نمایش نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه شب آغازین اجرا مخاطب این نمایش بودم، اما به طور کل سیما تیر انداز توانست اجرای معقولی را ارائه کند.

وی پیشنهاد کرد: اجتناب از چارچوب های تکراری و ایجاد میزانسن های نو باعث می شود بتوانیم اجرای تازه تری را به مخاطب ارائه کنیمکه این ویژگی تماشاگر نمایش را نیز برای دیدن آثار بیشتر جذب می کند.

نمایش کمدی سه روایت از زندگی

همچنین کوروش سلیمانی درباره نمایش “سه روایت از زندگی” اظهار کرد: من آشنایی خوبی نسبت به متون یاسمینا رضا دارم. وی ادامه داد: ویژگی های اجرایی، کارگردانی، طراحی صحنه و بخصوص بازی ها، شاخصه های قابل توجهی بودند که در نمایش “سه روایت از زندگی” شاهد بودم. حضور 4 بازیگر نمایش در یک نسبت نرمال بسیار عالی و زیبا بود.

طبق مفهومی که نمایشنامه عنوان می کرد، نمایش شرایط رآلیستی را نشان می داد که با نگاه کلی به بشر و دغدغه ای او، در گیری های ذهنی اش، اشاراتی که به کهکشان و مسائل دیرینه انسان به لحاظ رفتاری وجود داشت، ما شرایط ازلی و ابدی را در موقعیت رآلیستی ببینیم.

این نمایش اثری دیدنی، با مفهوم، قابل قبول و خوشایند برای تماشاگرانش است. همچنین طراحی صحنه که تلقی زمان شمولی داستان را افزایش می داد کهنگی داشت که قدمت بشر را یادآوری می کرد.

لازم به ذکر است ؛ در نمایش 90 دقیقه ای “سه روایت از زندگی” که داستان سه زندگی روایت می شود، بازیگرانی همچون سیما تیر انداز، امیر کاوه آهنین جان، لیلی رشیدی و رضا مولایی به ایفای نقش می‌پردازند. در این اثر«فاطمه بلوری، مدیر تولید و دستیار کارگردان»، «ناصح کامگاری، طراحی صحنه، لباس و نور»، «میثم کزازی، موسیقی» و «احسان نقابت، طراح پوستر و گرافیست» را بر عهده دارند.

گفتنی است: نمایش”سه روایت از زندگی“هر شب ساعت 20 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود.

yjc

chatنظرات شما

یک دیدگاه

  1. طراحی سایت:

    ممنون از مطالب خوبتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر