menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اصغر نقی زاده

اصغر نقی زاده

اصغر نقی زاده متولد سال ۱۳۴۱ در تهران و دارای مدرک فوق دیپلم بازیگری بوده و با بازی در فیلم توبه نصوح به طور حرفه‌ای وارد سینما شده و بعدها توانست در فیلم‌های دیگری چون آژانس شیشه‌ای، خاکستر سبز، از کرخه تا راین، گاهی به آسمان نگاه کن و… بازی کند.

نقی زاده درخصوص اینکه بیشتر اوقات نقش‌ یک رزمنده را بازی می کند، اظهار داشت: یکی از دلایل آن این است که در سینما و تلویزیون ایران اینجوری است که اکثر بازیگران غالبا در یک ژانر بازی می کنند، مثل مرحوم حمیده خیرآبادی که چندین سال بود که فقط نقش مادر را بازی می کرد، این اتفاق برای من هم افتاده است در واقع وقتی در یک نقشی جا بیفتی برای کارگردان سخت است که تو را در ژانر دیگری قرار دهند و کمتر کارگردانی حاضر است نقشی با یک گریم متفاوت را به من پیشنهاد دهد.

اصغر نقی زاده

وی ادامه داد: با خودم قراری گذاشته‌ام که تا زمانی که زنده‌ هستم نقش‌ رزمنده را بازی کنم تا یاد و خاطرات آنها را بازگو ‌کنم. دوستان جانباز هر وقت من را در خیابان می‌بینند برای ایفای چنین نقش‌هایی از من تشکر می‌کنند. البته من به دنبال تشکر نیستم، بلکه دلم می‌خواهد بازگوکننده خاطرات رزمندگان باشم.

نقی زاده در مورد اینکه کار با کدام‌ یک از کارگردان‌های سینمای جنگ را بیشتر می‌پسندد می گوید:از هر کارگردان یک کار دوست دارم. اندازه این دوست داشتن را نمی‌توانم بگویم. از کمال تبریزی فیلم لیلی با من است، از حاتمی‌کیا فیلم دیده‌بان از مرحوم رسول ملاقلی‌پور هیوا.

این بازیگر توانای سینما و تلویزیون در مورد شهرت نیز نظرات جالبی دارد می گوید:ما دو نوع مشهور شدن داریم. یکی توأم با محبوبیت و یکی بدون آن. بازیگری که در نهایت تعهد زحمت می‌کشد و به کارش هم اعتقاد دارد، در بین مردم و منتقدان بارز خواهد شد. بازیگر همیشه نمی‌تواند صبر کند تا کارگردان مطرح و مورد علاقه‌اش فیلم بسازد و از او دعوت کند.

وی افزود: بسیاری از بازیگران، جذب حرفه تبلیغات می‌شوند چون آن‌گونه که می‌خواهند، نمی‌توانند در سینما فعالیت کنند. ما هم مثل مردمیم، زندگی می‌کنیم و مشکلات داریم. هنرمندان خیلی باید مواظب حرکات خود باشند چون به‌هرحال، آن‌ها شرایط الگو شدن برای جامعه را بیشتر دارا هستند تا افراد عادی جامعه. جایزه دادن و ندادن هیچ محبوبیتی برای بازیگر ایجاد نمی‌کند غیر از اینکه او را برای کارهای بعدی دقیق‌تر می‌کند.

فیلم شناسی :

دستیار کارگردان :
۱ – شیدا (۱۳۷۷)
۲ – جان سخت (۱۳۷۶)

بازیگر :
۱ – معراجی ها (۱۳۹۲)
۲ – سلام بر فرشتگان (۱۳۸۹)
۳ – گزارش یک جشن (۱۳۸۹)
۴ – دیگری (۱۳۸۸)
۵ – ده رقمی (۱۳۸۷)
۶ – کلبه (۱۳۸۷)
۷ – به خاطر خواهرم (۱۳۸۶)
۸ – دستهای خالی (۱۳۸۵)
۹ – گاهی به آسمان نگاه کن (۱۳۸۱)
۱۰ – مردی از جنس بلور (۱۳۷۷)
۱۱ – آژانس شیشه ای (۱۳۷۶)
۱۲ – سرزمین خورشید (۱۳۷۵)
۱۳ – خاکستر سبز (۱۳۷۲)
۱۴ – از کرخه تا راین (۱۳۷۱)
۱۵ – وصل نیکان (۱۳۷۰)
۱۶ – چشم شیشه ای (۱۳۶۹)
۱۷ – مهاجر (۱۳۶۸)

دستیار اجرای دکور :
۱ – از کرخه تا راین (۱۳۷۱)

تدارکات :
۱ – توبه نصوح (۱۳۶۱)

با تشکر از :
۱ – برج مینو (۱۳۷۴)

باشگاه خبرنگاران – بانک جامع اطلاعات سینمای ایران

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر