menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

چه پکه گول

اشعار طنز شاعر نابینای کرمانشاهی به چاپ هشتم رسید

مجموعه شعر کرمانشاهی «چه پکه گول» سروده شامی کرماشانی توسط انتشارات سروش به چاپ هشتم رسید.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، مجموعه شعر کرمانشاهی «چه پکه گول» سروده شاهمراد مشتاق مشهور به شامی کرماشانی توسط انتشارات سروش به چاپ هشتم رسید.

در پی درخواست علاقمندان اشعار کردی و دوستداران شامی کرماشانی، مجموعه قدیمی اشعار شامی کرماشانی با عنوان چه پکه گول (دسته گل) حاوی اشعار جدی و طنز این شاعر نام آشنای کرد، تجدید چاپ شد.

چه پکه گول

این مجموعه حاوی ۱۰ شعر بلند کردی کرمانشاهی، یک قطعه و یک رباعی به زبان فارسی از اشعار مختلف شامی در قالب های گوناگون شعری است که از مشهورترین آنها می توان به شعر کرانشینی( اجاره نشینی) اشاره کرد که در استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان، لرستان و بخش هایی از استان همدان و در بین افراد غیر ایرانی نیز دارای شهرت است.

شعر طنز شامی حاوی نکات ارزنده و تلخی از فضای روزگار وی است که اشعار از نامبرده که بین سال ۱۳۲۶ تا ۱۳۵۴ سروده شده، در این کتاب آمده و مردمی، ساده و بومی بودن این اشعار که با گویش کردیِ کرماشانی یا کرمانشاهی سروده شده و مملو از صنایع ادبی بدیع است. در کتاب یادشده مقدمه ای هم از زنده یاد هه ژار درباره شامی و شعر به چاپ رسیده است.

شامی شاعر کرمانشاهی که در سن ۴ سالگی به علت بیماری آبله چشمانش را از دست داد و با درگذشت پدر و مادر، موفق به تحصیل نشد. اما از طریق شرکت در محافل ادبی با سرایش شعر آشنا شد و سروده هایش علاوه بر اینکه از نظر قوائد دستور زبان در خور تحسین است، دارای نکات ظریف صرفی و نحوی است که در صورت خوانش صحیح، مقبول طبع قرار می گیرد.

چاپ هشتم این کتاب با ۸۷ صفحه و قیمت ۵۵ هزار ریال منتشر و راهی بازار نشر شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر