menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محمد صالحی آرام

اشعار طنز جدید صالحی آرام در کتاب “همچو ضرر خندیدن”

محمد صالحی آرام، شاعر مجموعه شعرهای «همچو شرر خندیدن» و «شکل دگر خندیدن» کتاب تازه خود را با عنوان «همچو ضرر خندیدن» در دست انتشار دارد.

به گزارش شیرین طنز، صالحی‌‌آرام در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: من عنوان کتاب‌های شعر طنزم را از غزل معروف «جنتی کرد جهان را ز شکر خندیدن/ آنک آموخت مرا همچو شرر خندیدن// گرچه من خود ز عدم دلخوش و خندان بودم/عشق آموخت مرا شکل دگر خندیدن» در غزلیات شمس انتخاب کرده‌ام.

محمد صالحی آرام

وی افزود: در ادامه این غزل در یکی از ابیات می‌خوانیم: «زر در آتش چو بخندید تو را می‌گوید/ گر نه قلبی بنما وقت ضرر خندیدن» که نام سومین دفتر شعر طنزم را از این بیت انتخاب کرده‌ام.

شاعر مجموعه شعر «شکل دگر خندیدن» اضافه کرد: شعرهای چاپ نشده فراوانی دارم که همگی در قالب طنز نوشته شده‌اند و نام این دفتر را «همچو ضرر خندیدن» خواهم گذاشت. این مجموعه به تعبیری ادامه طنز «شکل دگر خندیدن» و «همچو شرر خندیدن» است. زبان این اثر نیز ادامه زبان دو مجموعه قبلی‌ام است.

صالحی‌آرام توضیح داد: در حال حاضر مشغول جمع‌آوری مجموعه‌ای از مقاله‌هایم هستم که در سالنامه روزنامه اطلاعات نیز به چاپ رسیده است. هنوز نامی برای مجموعه مقاله‌هایم انتخاب نکرده‌ام اما این کتاب احتمالاً به نمایشگاه کتاب می‌رسد.

محمدصالحی‌آرام متولد همدان، از چهره‌های پیشکسوت شعر طنز ایران است. از میان کتاب‌های او می‌توان به «همچو شرر خندیدن» و «شکل دگر خندیدن» اشاره کرد. وی علاوه بر این‌ها سال‌ها در عرصه‌های مختلف مطبوعاتی روزنامه‌نگاری کرده ‌است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر