menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مخزن الاشرار

اشعار طنز اجتماعی و سیاسی را در مخزن الاشرار بخوانید

سومین مجموعه شعر طنز عباس احمدی با عنوان «مخزن الاشرار» توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار کتاب شبستان، عباس احمدی شاعر طنزپرداز ،متولد ۳۰ آذرماه ۱۳۵۷ در یکی از محلات قدیمی تهران، از کودکی به شعر و ادب علاقه مند بوده است و کار جدی شعر را از سال ۷۷ با حضور در انجمن های ادبی کرج و تهران آغاز کرده . وی دکتری منابع طبیعی دارد و استاد دانشگاه اراک است. مضمون بسیاری از طنزهای وی مسائل اجتماعی و اخلاقی است. از او پیش از این دو مثنوی بلند درباره‌ فضای دانشگاه منتشر شده است که هر کدام حدود ۳۰۰، ۴۰۰ بیتی هستند. اولی «مثنوی دانشجویی» نام دارد و دومی «دانشگاه نامه».

عباس احمدی

او در جشنواره های بسیاری از جمله کنگره شعر عاشورایی(۱۳۸۰)، جشنواره شعر رضوی(۱۳۸۱)، شبهای شهریور(۱۳۸۱، ۱۳۸۲ و ۱۳۸۵)، یازدهمین و چهاردهمین کنگره شعر دفاع مقدس( برنده جایزه ادبی دکتر قیصر امین پور )، جشنواره شعر و ادب دانشجویان، جشنواره طنز جوان(۱۳۸۰)، جشنواره طنز مکتوب(۱۳۸۵، ۱۳۸۶ و ۱۳۸۹)، طنز تهران(۱۳۸۵)، سلام بر نصرالله(۱۳۸۵)، کنگره غزل معاصر(۱۳۷۹)، شب شعر فدک الزهرا(س)(۱۳۸۱)، غزل سروده های رضوی(۱۳۸۵)، جشنواره شعر نماز ( برگزیده بخش اساتید) و ….. برگزیده شده و همچنین در سال ۱۳۸۵ افتخار شعر خوانی در محضر مقام معظم رهبری را داشته است.
او همچنین سابقه همکاری در زمینه شعر و مقاله نویسی با مطبوعات دانشجویی و نیز کشوری از جمله ماهنامه سوره و راه را دارد.

‌عباس احمدی نویسنده کتاب مخزن الاشرار درباره این کتاب گفت: این کتاب از چهل قطعه شعر در غالب‌های گوناگون از جمله غزل، مثنوی، قصیده، شعر آزاد و سی رباعی و دوبیتی طنز تشکیل‌شده است.

مخزن الاشرار

وی افزود: این کتاب ‌بین سال‌های 85 تا حدود سال 92 سروده شده است و مضامین کتاب بیشتر به موضوعات اجتماعی و سیاسی اشاره دارد.

احمدی ادامه داد: سروده‌های این کتاب بیشتر سوژه محور و محتوامحور هستند و مسائل مختلفی را از جمله بیکاری، ازدواج، مسائل زیست، محیطی آلودگی هوا و طیف گسترده‌ای از مفاهیم را دربرمی گیرد.
نویسنده مخزن الاشرار درباره جایگاه شعر طنز در ادبیات فارسی گفت: شعر طنز در تاریخ و ادبیات فارسی جایگاه خوبی داشته است از عبید زاکانی در قرن هشتم گرفته تا به امروز شعر طنز جایگاه خودش را داشته است ولی از مشروطه به بعد جریان شعر اجتماعی در ایران شکل گرفت شعر طنز هم قوت بیشتر به خود گرفت.

وی اضافه کرد: بعد از انقلاب و در ده اخیر تقریباً جوانان علاقه و رویکرد زیادی به شعر طنز پیدا کردند و در چند سال اخیر تعداد مجموعه‌های شعر طنز رشد بسیاری زیادی هم ازنظر تعداد و هم از نظر تیراژ داشته است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر