menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

استقبال داریوش مهردلان از برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور

هنرمند برجسته کارتون و کاریکاتور خراسان شمالی گفت: برپایی کارگاه‌های آموزشی قبل از برگزاری جشنواره سراسری کاریکاتور به هنرمندان کمک می‌کند تا با موضوع جشنواره بیشتر آشنا شده و آثاری باکیفیت بالا تولید کنند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، داریوش مهردلان، هنرمند برجسته کارتون و کاریکاتور خراسان شمالی، با استقبال از برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری این استان، با تأکید بر برپایی کارگاه‌های آموزشی پیش از اجرای جشنواره، اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با اینکه هزینه‌های زیادی دارد؛ اما ارزش سرمایه‌گذاری در این زمینه را دارد؛ چراکه کیفیت جشنواره و آثار تولیدی را افزایش می‌دهد.
وی افزود: در هفت دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی یک‌بار شاهد برگزاری کلاس‌های آموزشی قبل از جشنواره بودیم که در آن دوره هنرمندان از شهرها و استان‌های دور و نزدیک در این کارگاه شرکت کرده بودند؛ درنتیجه آثار بسیار خوبی تولید شده و آن دوره جشنواره به نسبت سایر دوره‌ها پربارتر و مفیدتر بود.
مهردلان با ارزیابی هفت دوره جشنواره کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اضافه کرد: این جشنواره در تقویم تمام کاریکاتوریست‌های حرفه‌ای ایران به‌عنوان جشنواره‌ای حرفه‌ای و تراز ثبت شده و با اینکه بعد از دوره اول از حالت بین‌المللی خارج شد؛ اما کیفیت جشنواره هر دوره بهتر از دوره قبل شد.

وی با بیان اینکه شش دوره در جشنواره شرکت کرده و دو بار هم تقدیر شده‌ام، ادامه داد: به دلیل داوری خیلی خوب جشنواره، ارزش و تعداد جوایز و آثار تولیدی با کیفیت بالا، تقریباً اغلب کارتونیست های ایران در این جشنواره شرکت می‌کنند.
مهردلان با اشاره به انتخاب موضوع اقتصاد مقاومتی برای هشتمین دوره این جشنواره، تصریح کرد: هنرمند می‌تواند با کارتون و کاریکاتور در مورد اقتصاد مقاومتی راهکارهایی را ارائه دهد و اگر مردم آثار و راهکارهای ارائه شده در آثار کاریکاتوریست‌ها را ببینند جشنواره مفیدی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در اختتامیه جشنواره افراد متخصص و تعدادی از هنرمندان و مردم علاقه‌مند حضور دارند؛ اما اینکه حوزه هنری خراسان شمالی در طول سال آثار برتر را به میان مردم می‌برد اقدام شایسته‌ای است؛ چراکه وقتی موضوعی انتخاب می‌شود باید مردم ببینند و مخاطب عام داشته باشد در غیر این صورت کاری بیهوده صورت گرفته است.
مهردلان در ادامه با دعوت از هنرمندان کاریکاتوریست برای شرکت در این جشنواره، با بیان اینکه شرکت در جشنواره سبب کسب تجربه و پختگی هنرمند می‌شود، اظهار داشت: من در این هشت دوره جشنواره، فقط یک دوره با اینکه ایده کار را هم داشتم به خاطر مسائل شخصی شرکت نکردم.
وی با تأکید بر اینکه در بین دوستان، هنرمندان و صفحات مجازی به دیگران پیشنهاد شرکت در جشنواره را می‌دهم، افزود: در این دوره از جشنواره هم حتماً شرکت می‌کنم.
مهردلان اظهار کرد: در حال حاضر برای شرکت در هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی حدود ۱۰ ایده دارم؛ اما به دلیل اینکه کار را با مشورت انجام می‌دهم تا با ایراد کمتری به جشنواره بفرستم هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر