menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

استقبال از مجموعه ی ۱۰ جلدی کتابهای طنز در نمایشگاه کتاب تهران

امید مهدی‌نژاد در نشر قاف سعی کرده است با گرد هم آوردن طنزنویسان شاخصی چون بیابانکی و شکیبا، طنز در قالب جدی و اجتماعی آن را به مخاطب ارائه دهد.

به گزارش شیرین طنز، امید مهدی‌نژاد، طنزپرداز ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، درباره تاسیس نشر قاف گفت: به همراه عباسی و رامزی تصمیم گرفتیم که مجموعه جیبی از آثار طنز منتشر کنیم که مضمون و محتوا داشته باشد و برای مخاطب سهل الوصول باشد. یعنی کوچک و ارزان باشد ولی لزوماً متنش ساده و تک بعدی نباشد و مخاطب با آن ارتباط برقرار کند.

وی افزود: نشر قاف تاکنون ۱۰ عنوان کتاب منتشر کرده است که در آینده قرار است در مجموعه‌هایی در بسته‌‌های پنج تایی کتاب منتشر شود. تمامی آثار نشر قاف در یک سال گذشته منتشر شده است و افرادی چون بیابانکی، شکیبا، سمیعی، ساکی، مقدمی، مقامی‌کیا، ملکوتی‌خواه، لبش و شاه نوری در نگارش آثار نشر قاف همکاری داشته‌اند.

مجموعه 10 جلدی کتاب طنز

نویسنده کتاب «الا ای دختر کجایی» با اشاره به این مساله که نشر قاف در ابتدای نمایشگاه در نیمه طبقه دوم شبستان مستقر بوده است گفت: دو روز گذشته مکانی در شبستان برای نشر مهیا شده است که با حضور در شبستان با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده‌ایم.

وی تاکید کرد که از نویسندگان این قول را گرفته است که در غرفه نشر قاف حضور به عمل آورند و گفت: در صورت استقبال مخاطب و اهل قلم دلگرم خواهیم شد تا این شکل کار که نسبتاً موفق بوده است را ادامه دهیم و تلاش می‌کنیم بازخورد دوستان را دریافت کنیم.

این شاعر طنزپرداز درباره وسعت حوزه طنز در صنعت نشر از استقبال خوب ناشران انتشار کتاب‌های طنز در سال‌های اخیر سخن گفت و افزود: به خاطر ندارم ناشری در این شکل طنز در قالب کتاب کوچک و این رویه فعالیت عمده داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به وجود شکاف میان طنز مکتوب و طنز تصویری از نبود قابلیت تصویری بیشتر نوشتارهای طنز گفت و اذعان داشت متون برای طنز تصویری شکل خاصی دارد و کمتر پیش می‌آید که هنرمندان دو حوزه با هم همکاری داشته باشند.

مهدی‌نژاد تاکید کرد که پیشنهادهایی هم برای برنامه تلویزیونی داشته است ولی آثار درجه چندمی بودند که او قبول نکرده و تصمیم بر حفظ همان رویه نویسندگی خود گرفته است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر