menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اسامی برگزیدگان بخش طنز نخستین کنگره ی ملی شعر کتاب

حمیدرضا برقعه‌ای، دبیر نخستین کنگره شعر کتاب در این مراسم با ارائه گزارشی از روند برگزاری این کنگره ملی گفت: بیش از ۱۷۰۰ اثر در ۵ بخش شعر کلاسیک، سپید و نیمایی، ترانه، طنز و بخش کودک و نوجوان به دبیرخانه این کنگره ملی رسید که این میزان مشارکت در مقایسه با کنگره‌های دیگر، آمار قابل توجهی ارزیابی می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر کتاب عصر امروز چهارشنبه (۱۱ اسفند) با حضور سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدعلی مجاهدی، محمدعلی بهمنی و اسماعیل آذر از شاعران پیشکسوت کشور، جمعی از چهره‌های برجسته حوزه شعر و کتابداران با معرفی و قدردانی از برگزیدگان در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی محقق حلی تهران برگزار شد.

حمیدرضا برقعه‌ای، دبیر نخستین کنگره شعر کتاب در این مراسم با ارائه گزارشی از روند برگزاری این کنگره ملی گفت: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی در سعادت و تعالی جامعه، تأثیرگذاری زبان شعر در فرهنگسازی و جلب توجه مردم به این امر ضروری، کنگره ملی شعر کتاب با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به انتخاب «کتاب، مطالعه و دانایی» به عنوان موضوعات این کنگره، افزود: شورای برنامه‌ریزی این کنگره پس از برپایی جلسات متعدد، فراخوان نخستین کنگره ملی شعر را در بازه زمانی دو ماهه از اول آذرماه تا پایان دی ماه ۹۵ منتشر کرد و در این راستا نقطه نظرات برخی از بزرگان و صاحب‌نظران عرصه ادبیات همچون دکتر محمدعلی مجاهدی، دکتر علیرضا قزوه، استاد مرتضی امیری اسفندقه را دریافت و به‌کار بست.

برقعه‌ای ادامه داد: پس از به پایان رسیدن مهلت دو ماهه ارسال آثار، کار جمع‌آوری و کدگذاری اشعار آغاز شد که در مجموع بیش از ۱۷۰۰ اثر در ۵ بخش شعر کلاسیک، سپید و نیمایی، ترانه، طنز و بخش کودک و نوجوان به دبیرخانه رسید که در مقایسه با کنگره‌های دیگر در این سطح، آمار قابل توجهی ارزیابی می‌شود.

دبیر نخستین کنگره شعر کتاب درباره روند داوری آثار رسیده نیز توضیح داد: داوری این آثار در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی صورت گرفت. در مرحله داوری نیمه نهایی در بخش کلاسیک ۳۸ اثر، در بخش سپید و نیمایی ۲۳ اثر، در بخش ترانه ۶ اثر، در بخش طنز ۳۰ اثر و در بخش کودک و نوجوان ۳۴ اثر برای داوری در مرحله نهایی انتخاب شدند که در نهایت افراد برگزیده در این مراسم معرفی و قدردانی خواهند شد.

وی افزود: از آنجا که تأثیرگذاری و جریان‌سازی در هر کار فرهنگی مستلزم استمرار آن است، امیدواریم در ادامه اختتامیه نخستین کنگره شعر کتاب، شاهد افتتاحیه دبیرخانه دائمی این کنگره باشیم.

در ادامه این مراسم برگزیدگان نخستین کنگره ملی شعر کتاب به شرح زیر معرفی شدند:

*در بخش کلاسیک:
محمد زارعی از دلیجان، پیمان طالبی از تهران، سید حمیدرضا شریعتمداری از بروجرد، محمد‌مهدی خان‌محمدی از تهران، مهرداد محرابی از تهران، نازنین‌مریم عمارلو از نیشابور

*در بخش سپید و نیمایی
صدیقه زیارتی

*در بخش کودک و نوجوان
حسین عبدی از گرگان، اسماعیل الهد‌دادی از بروجرد، جواد پیش‌نماز از رشت

*در بخش طنز
آرمان معراجی از متل قو، سید محمد‌ جواد میر‌صفی از قم

*در بخش ترانه
محمد(صدرا) کاوه از قم

همچنین بخش دیگری از این مراسم به قدردانی از کتابداران برگزیده شرکت‌کننده در این کنگره اختصاص داشت که سید رسول پیره از تهران، آرزو ولی‌پور از مازندران، صدیقه صداقت از مازندران، میثم مهرنیا از خراسان شمالی و عباس رضایی از خوزستان در این بخش مورد تقدیر قرار گرفتند. در این مراسم از محمدجواد الهی‌پور، سید محمد‌جواد میر‌صفی، میثم داودی و رضا یزدانی در بخش «سرایش مجموعه رباعی‌های کنگره شعر کتاب» در قالب کتاب «فروغ صبح دانایی» نیز قدردانی به عمل آمد.

در حاشیه برگزاری این کنگره، از سه کتاب با نام‌های «انیس کنج تنهایی»، «فروغ صبح دانایی» و «بال‌های کاغذی» رونمایی شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر