menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اختتامیه سومین جشنواره شعر و سرود کیش

اسامی برگزیدگان بخش شعر طنز سومین جشنواره شعر و سرود کیش

پرونده سومین جشنواره شعر و سرود کیش شامگاه دوشنبه با معرفی ۱۴ شاعر برگزیده در قالب های مختلف شعری بسته شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایرنا، آئین اختتامیه سومین جشنواره شعر و سرود کیش شامگاه دوشنبه با حضور مدیر عامل و معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ، دانیار جاویدی رئیس آموزش و پرورش کیش ،عباس احمدی رئیس دفتر طنز حوزه هنری قم ، علی داوودی رئیس دفتر شعر حوزه هنری ، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و داور این دوره از جشنواره ، استادان و علاقه مندان به شعر و ادب در سالن مینو پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

سومین جشنواره شعر و سرود کیش در سه موضوع جزیره زیبای کیش، خلیج فارس و اقتصاد مقاومتی و در چهار قالب کلاسیک، شعر نو ، طنز و ترانه و سرود برگزار شد که در نهایت از میان یک هزار و ۲۷۴ اثر از ۴۵۱ شاعر ، ۸۸۲ اثر مرتبط با موضوع جشنواره بود که پس از بررسی هیات داوران مرکب از علیرضا قزوه ، محمد علی بهمنی و سعید بیابانکی در نهایت ۱۴ اثر به عنوان برگزیده معرفی شد.

۴۳۶ قطعه از این اثار در قالب کلاسیک، ۳۰۹ اثر در شعر نو ، ۶۴ شعر در قالب طنز و ۷۳ قطعه در شاخه ترانه و سرود بود.

به گزارش ایرنا ، از بین آثار ارسال شده ۲۴۸ شعر به موضوع جزیره کیش ، ۳۸۶ شعر به خلیج فارس ، ۱۸۴ شعر به موضوع اقتصاد مقاومتی و ۶۴ شعر به حوزه طنز اختصاص داشت .

در بخش کلاسیک ، مهرداد مهرابی برای شعر ‘ قصیده دیدار’ حائز رتبه نخست شد و محمد جواد شاهمرادی (آسمان) برای شعر ‘ هلال موج’ در وصف جزیره کیش و سودابه مهیجی برای اثر ‘ شاهین آبهای جهان ‘عنوان های دوم و سوم این جشنواره را ازآن خود کردند.

جایزه نخست بخش شعر نو به آرش پور علیزاده برای شعر نیمایی ‘ کاشکی جهان کمی شبیه کیش بود ‘ اختصاص یافت و صابر ساده و علیرضا لبش برای آثار ‘ غروب جاشوها ‘ و ‘ زبان خلیج ها ‘ نیز به عنوان نفرات دوم و سوم این بخش معرفی شدند.

در ترانه و سرود نیز پونه نیکوی برای ترانه ‘ چهل تکه گل ‘ با موضوع خلیج فارس اول شد و علیرضا قنبری و علی فردوسی نیز به ترتیب برای ترانه ‘ چشای هر مسافر مات کیشه ‘ و ‘ مروارید عشق ‘رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند .

در این بخش از ‘سامیه سلیمی ‘نیز به دلیل ترانه اجرا شده خلیج فارس نیز تقدیر شد.

در بخش شعر طنز نیز مطهره عباسیان برای شعر ‘ سفر کیش ‘ حائز رتبه نخست شد و قاسم رفیعا برای اثر ‘ جزیره گنج’ نیز عنوان دوم را از آن خود کرد و شکیبا غفاریان برای شعر ‘ جنس ایرانی بخر ‘ و محمد حسین مهدویان برای اثر ‘ یارانه ‘ هر دو با موضوع اقتصاد مقاومتی نیز به طور مشترک جایزه سوم را کسب کردند .

در این جشنواره ۲۷ اثر از ۱۲ شاعر خارجی از کشورهای افغانستان، عراق، هند، پاکستان، تاجیکستان، هلند و لیتوانی به جشنواره ارسال شد که دراین مراسم از سید احمد حسین (شهریار) از پاکستان ،ابوطالب مظفری ، سیده تکتم حسینی و زهرا حسینی زاده از افغانستان نیز تقدیر شد.

محمد علی یوسفی ، فرشته شفقت، کوروش یحیی زاده و مصطفی حق جو نیز از شاعران جزیره کیش بودند که در این جشنواره از آنها تقدیر به عمل آمد.

به گزارش ایرنا، نخستین دوره جشنواره شعر در سال ۹۳ در کیش به صورت سوگواره عاشورایی و درسطح شاعران جزیره برگزار شد و جشنواره دوم ویژه شاعران کیش و مناطق آزاد بود.

در دومین دوره ۸۶ شاعر از مناطق آزاد با ۳۴۰ اثر در جشنواره شرکت کردند که در نهایت ۱۷ اثر از شاعران کیش و مناطق آزاد برگزیده شد که آثار برگزیده شاعران در کتابی به نام’ نوای نینوا در کیش’ جمع آوری و به صورت کتاب به چاپ رسید .

خبرنگار : مریم زبان دان – انتشار دهنده : امیر برزی

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر