menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اسامی برگزیدگان اولین جشنواره ملی داستان کوتاه و شعر طنز اراک

آئین اختتامیه اولین جشنواره ملی داستان کوتاه و شعر طنز اراک شامگاه پنجشنبه در فرهنگسرای شهر برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اراک در حاشیه این آئین گفت: فراخوان اولین جشنواره ملی داستان کوتاه و شعر طنز اراک از دی ماه سال ۹۴ آغاز شد و در مدت تعیین شده ۴۵۰ اثر در بخش داستان کوتاه از ۲۷ استان و ۲۱۰ اثر در بخش شعر طنز از ۲۵ استان کشور ارسال شد.
حمید کربلایی حسنی افزود: جشنواره داستان کوتاه شامل بخش شهروندی با موضوعات فرهنگ ترافیک، حفظ و نگهداری فضای سبز، مدیریت پسماند و تفکیک زباله، ایمنی در منزل و آپارتمان نشینی برگزار شده است.
وی ادامه داد: بخش های دیگر این جشنواره با محوریت داستان های قدیمی اراک و موضوعات دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نماز، عفاف و حجاب و بلای خانمانسوز اعتیاد است.
وی بیان کرد: جشنواره ملی شعر طنز با موضوعات شعر کالبد شهری و شهروند، ترافیک، حفظ و نگهداری فضای سبز، ایمنی، آتش نشانی، پرداخت عوارض شهری، فرهنگ آپارتمان نشینی و حقوق شهروندی و شعر با گویش محلی اراکی برگزار شد.
شهردار کلانشهر اراک نیزدر این آیین گفت: برگزاری اولین جشنواره ملی داستان کوتاه و شعر طنز اراک با هدف معرفی ظرفیت ها فرهنگی و هنری شهرستان اراک در سطح کشور برگزار شده است.
محمد ابراهیم عباسی افزود: در این جشنواره ۴۵۰ نفر در بخش داستان کوتاه و ۲۵۰ نفر در بخش طنز پردازی از سراسر کشور حضور یافتند.

اختتامیه جشنواره شعر اراک

وی ادامه داد: شهرداری اراک انجام فعالیت های فرهنگی و ورزشی در کنار ۴۵۶ مورد فعالیت خدماتی شهری را برای افزایش شادی و نشاط در بین شهروندان و جوانان را در دستور کار خود قرار داده است.
شهردار کلانشهر اراک بیان کرد: احداث باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری و راه یابی برخی تیم های این باشگاه به لیگ برتر، برگزاری مسابقه ها و همایش های ورزشی در برخی پارک های و نشست هایی برای تحکیم خانواده از جمله فعالیت های ورزشی و فرهنگی شهرداری کلانشهر اراک است.
دبیر جشنواره ملی داستان کوتاه اراک نیز در این نشست گفت: ۳۱۳ اثر در بخش ملی ، ۱۰۹ اثر در بخش شهروندی و ۱۲۰ اثر در بخش استانی به دبیرخانه داستان کوتاه این جشنواره ارسال شد.
مریم طالبی افزود: جشنواره ملی داستان کوتاه و شعر طنز اراک موجب شد استان مرکزی که همواره به عنوان قطب صنعت کشور معروف است به عنوان قطب فرهنگی، هنری و ادبی نیز شناسایی شود.
در این آیین عبدالحسین انصاری، محمد غفاری و مهدی پرنیان در قسمت شعر طنز و لیلا روغنگیر قزوینی، خسرو عباسی خودلان و محید آقاکریمی در بخش ملی داستان کوتاه و مریم حاجی حسینی، مریم اکبری و فاطمه بنیادی در بخش استانی داستان کوتاه با اهدای لوح تقدیر شدند.
مولودی خوانی، تقلید صدا، نمایش عروسکی و اجرای برنامه دو خواننده از مهمترین برنامه های امشب این جشنواره بود.
استاندار مرکزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری رئیس و اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک ، چند تن از مسئولان و جمع کثیری از هنرمندان در این آئین حضور داشتند.
در کلانشهر اراک بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کنند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر