menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

از ۲ عنوان کتاب طنز علی بهشت‌ آیین رونمایی شد

آیین رونمایی از ۲ عنوان کتاب طنز علی بهشت‌آیین، در خلال شب طنز سرای اندیشه و هنر شانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، شب طنز که در سرای اندیشه و هنر که شنبه شب برگزار شد میزبان طنازانی همچون رحیم پیمان، مهدی مباشر، حسن داناپور، منوچهر بنان‌ماه، اسداله فهندژ سعدی، جواد فرج‌پور، شهدخت روستایی، حسین بویراتی، علی فروزانفر، ناصر زارعی، علی بهشت‌آیین، عبدالمحمد صفازاده و سعید تاتینا بود.

در جریان این برنامه، کتاب خنده کیلویی چنده در دو مجلد، یکی ویژه دوبیتی و دیگری با سبک رباعی رونمایی شد؛ بهشت‌آیین،‌نویسنده این کتاب تاکنون پنج مجموعه شعر به چاپ رسانده است که اولین مجموعه آن بدبخت شدیم گاومان زاییده،‌ در سال ۸۹ به چاپ دوم رسید؛ طنز و نطنز از انتشارات آذرخش دیگر اثر این شاعر طنزپرداز است که در سال ۹۰ به طبع رسید و جلد دوم این کتاب نیز توسط انتشارات انتشارات یاران وطن مجموعه سه سال بعد منتشر شد.

این شاعر طنزپرداز شروع کار خود را از سال ۷۸ اعلام کرد و گفت: به طور پیوسته در زمینه طنز فعالیت داشته‌ام و با روزنامه‌ها مجلات نیز در ارتباط بوده‌ام و تاکنون نیز موفق به کسب دو مقام در جشنواره طنز حوزه هنری استان بوشهر شده‌ام.

بهشت‌آیین درباره آخرین مجموعه خود گفت: خنده کیلویی چنده ۱ با ۳۵۰ رباعی طنز، فکاهی و هجو و خنده کیلو چنده ۲ شامل ۲۴۰ دوبیتی طنز و فکاهه است که این مجلد آثاری از سال‌های پیشین را دربر دارد.

او درباره موضوعاتی که برای اشعار خود برمی‌گزیند، توضیح داد: همه موضوعات نظرم را جلب می‌کند؛ البته بیشتر به مسائل اجتماعی و فرهنگی می‌پردازم؛ اما آثار فکاهه، عاشقانه و سیاسی را نیز در آثارم جای می‌دهم.

او درخصوص ویژگی‌های طنز می‌گوید: طنز باید به گونه ای باشد که هم کنایه‌وار باشد و هم در عین گریه بخنداند؛‌ هرچند رسالت طنز فراتر از خنده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهشت‌آیین گرایش رسمی به طنز را از انجمن طنز رندکده و با تشویق رحیم پیمان آغاز کرد و هدف اصلی از طنز را بیان انتقادات، خنده و سرگرمی می‌داند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر