menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

از طنز بازی کردن، خسته شدم!

بهنام تشکر که این روزها مشغول بازی در یک تله‌فیلم با موضوع دروغ است، اعتقاد دارد گفتن یک دروغ، گفتن دروغ دیگر و سنگین‌ کردن بار کارهای بد روی دوش افراد را به دنبال دارد.

بهنام تشکر بازیگر تئاتر و تلویزیون که این روزها مشغول بازی در فیلم تلویزیونی «بین خودمون بمونه» به کارگردانی علی عطشانی است، در پاسخ به اینکه آیا دوباره در یک اثر طنز ظاهر شده است یا خیر؟ اظهار کرد: اتفاقا این فیلم یک فضای جدی دارد و تنها با برخی دیالوگ‌ها و بده‌بستان‌ها فضا قدری کمدی می‌شود اما اساس کار جدی است و هیچ سکانس نزدیک به کمدی هم نداریم.

سریال بین خودمون بمونه

دروغ دروغ می‌آورد

وی درباره پرداخت تله‌فیلم به دروغ و اینکه آیا به بخشی از دغدغه‌هایش در این فیلم پرداخته شده است، گفت: دروغ که دیگر دغدغه همه است. ما هم قرار نیست مستقیم بگوییم دروغ نگویید و دروغ کار بدی است. چون تا به حال فراوان به این موضوع مستقیم اشاره شده و جواب هم نداده است بلکه ما به شکل غیرمستقیم اما قوی به این موضوع اشاره می‌کنیم.

بازیگر سریال‌های «دودکش» و «دزد و پلیس» ادامه داد: وقتی یک دروغ می‌گوییم، این کار دروغ بعدی را می‌آورد و همینطور ادامه پیدا می‌کند. دروغ گفتن مثل این می‌ماند که یک بار بد روی دوش آدم گذاشته شود، فرد می‌خواهد از این بار خلاص شود اما با گفتن یک دروغ دیگر بار خودش را سنگین‌تر می‌کند.

بهنام تشکر

قرار نیست شخصیت دروغگو به سزای اعمالش برسد

تشکر در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه تحولی را که اصولا در شخصیت‌های آثاری با مضامین اخلاقی شکل می‌گیرد چگونه در ۹۰ دقیقه این فیلم باورپذیر از آب درمی‌آورد، تصریح کرد: این قصه در چند روز صورت می‌گیرد و در قالب ۹۰ دقیقه‌ای که شما اشاره می‌کنید حتما لازم نیست شخصیت تنبیه آنچنانی شود و به سزای اعمالش برسد بلکه کافی است تنها به زشتی عملش فکر کند یا دروغ نگوید.

وی یادآور شد: همسر این شخصیت که سیما تیرانداز نقش آن را بازی می‌کند، مدام به تورج (شخصیت اصلی) می‌گوید که من نمی‌خواهم تو اینطور دروغ بگویی و چه لزومی دارد اینطور برخورد کنی. این رفتار در برخی خانواده‌ها رایج شده است.

اما فکر کردن به این موضوع که «چرا من دروغ گفتم و می‌توانستم اینگونه عمل نکنم» مهم‌ترین مسئله این تله‌فیلم است.

همین که به کارهایمان فکر کنیم ارزشمند است

این بازیگر با بیان اینکه حتما لازم نیست مخاطب زمان پخش یک تله‌فیلم شاهد اتفاقات خیلی هیجان‌انگیزی برای تنبیه یک شخصیت باشد، تأکید کرد: این اتفاقات دیگر در قصه‌ها رخ نمی‌دهد و تنها چیز مهم این است که ما به کارهای خوبی که متاسفانه انجام نمی‌دهیم فکر کنیم. این موضوع خیلی ارزشمند است.

تشکر در پاسخ به پرسش دیگری در حاشیه بازدید از پشت صحنه تله‌فیلم «بین خودمون بمونه» مبنی بر اینکه او چه تلاشی برای فاصله گرفتن از شخصیت نیما افشار در سریال «ساختمان پزشکان» که با آن شناخته شده است دارد؟ توضیح داد: کافی است کسی در یک نقش گل کند! دقیقا بعد از «ساختمان پزشکان» پیشنهاد بازی در دو تله‌فیلم در نقش روانشناس داشتم! خود من در تلاشم مسیر دیگری را طی کنم. اگر قرار بود آن سریال ادامه داشته باشد، چرا که نه. من در همان شخصیت می‌ماندم و سالهای سال آن مجموعه تولید می‌شد.

حاضر بودم سال‌ها فقط نیما افشار باشم اما مسئولان نگذاشتند

وی افزود: استقبال بسیاری هم از این کار شده و برخی شبکه‌ها حتی دو بار آن را بازپخش کرده‌اند اما مسئولان نگذاشتند سریال ادامه پیدا کند. این موضوع نشانگر موفقیت یک سریال است که تیم خوبی داشته است. من حاضر بودم سال‌های سال فقط نیما افشار را بازی کنم اما وقتی می‌بینم جلوی این کار گرفته می‌شود با خودم می‌گویم من که سالها در تئاتر بازی نکرده‌ام تا فقط شخصیت‌های مشابه افشار را بازی کنم.

این بازیگر تصریح کرد: برای همین خودم این چرخش را انجام می‌دهم تا به سمت کارهای دیگر بروم. مثلا فیلم «پاپوش» منوچهر هادی کاملا جدی بود یا در تله‌فیلم «تلفن همراه» شخصیتی جدی را بازی می‌کردم که مسئولان سازمان گفته بودند زیادی تلخ است.

این روزها طنز کار کردن خیلی سخت است

تشکر با بیان اینکه از طنز بازی کردن خسته شده است، گفت: در شرایطی که همه به لحاظ اقتصادی و لحاظ‌های دیگر حالمان زیاد خوب نیست اما بیایم سر صحنه و کار طنز انجام دهیم خیلی سخت است. مردم هم از ما انتظار دارند و ما آنطور که باید و شاید سریال بسازیم و توجه مردم را به خود جلب کنیم، عمل نمی‌کنیم. یکی از دلایل این موضوع هم موضوعات مالی است که امیدوارم حل شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اولویت‌هایش برای انتخاب نقش توضیح داد: قبلا دو سه بار قرار بود با علی عطشانی عزیز کار کنیم اما نشد. من مدام سرکار بودم. مهم‌ترین دلیل من برای این کار علی عطشانی است و می‌دانم او سراغ متنی نمی‌رود که جواب نگیرد. من هم که متن را خواندم خوب بود.

بازیگران هیجان‌انگیزترین بخش کار هستند

بازیگر نمایش‌های «عشق اتفاقی نیست که بیفتد» و «دختر یانکی» تأکید کرد: هیجان انگیزترین بخش کار بازیگران کار هستند. فیلمنامه و کارگردان سر جای خودشان اما اکنون تماشاگر می‌خواهد بازیگرانی را که به آنها علاقه دارد روی آنتن ببیند. این را برای خودم نمی‌گویم.

دختر یانکی

مثلا سریال‌های «پایتخت ۱و ۲» آنقدر خوب بود که مردم سری سوم این سریال را هم دیدند. چون بازیگران خوبی داشت.

هومن برق نورد

وی در پایان گفت: پس از «ساختمان پزشکان»، بعد از آن «دزد و پلیس» و بعد هم «دودکش» شاید مردم انتظار دارند من و هومن برق نورد همیشه یک جا باشیم. حتی این اواخر از من می‌پرسیدند نکند ما دعوایمان شده که با هم بازی نمی‌کنیم!

مهر

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر