menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رحیم رسولی

از تازه ترین اثر طنز رحیم رسولی با عنوان خرتناق رونمایی شد

شصت و چهارمین نشست انجمن شعر کرج با ویژه برنامه طنز و رونمایی از کتاب خرتناق (نشر نیماژ) تازه ترین اثر رحیم رسولی در تاریخ ۳۱ مردادماه ۱۳۹۵ در استقبال پرشکوه و بی سابقه (قریب به ۷۰۰ نفر) در کرج برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از گفتگو نیوز، با این میزان مشارکت، بسیاری از حضار با اشتیاق جلسه را ایستاده و بسیاری دیگر با نشتن بر روی پله ها دنبال کردند و حتی ازدحام جمعیت در جلوی درب های ورودی اجازه داخل شدن به سالن را به بسیاری از شرکت کنندگان نداد.

انجمن شعر کرج

در ابتدا حمید چشم آور مجری برنامه با شعری از کتاب خرتناق جلسه را آغاز کرد و سپس ضمن خوش آمدگویی به حضار، حضور همزمان بسیاری از چهره های شاخص ادبیات معاصر فارسی را در این نشست غنیمت خواند.

مجری با قرائت شعری از استاد هوشنگ چالنگی و ارایه ی شناختنامه ای کوتاه از ایشان و اشاره به نظرات احمد شاملو در مورد شعر چالنگی در مجله خوشه در دهه ۴۰، و تبریک میلاد شاعرانه او که مصادف با برگزاری این مراسم بود، همراه با تشویق ایستاده تمامی حضار برای شعرخوانی از ایشان دعوت به عمل آورد.

استاد هرمز علیپور دیگر شاعر پیشکسوت و جریان ساز در ادبیات معاصر بود که با تمجید های مجری برنامه و تشویق ایستاده حاضرین به روی سن آمد و به شعر خوانی پرداخت.

استاد شمس لنگرودی نیز پس از قرار گرفتن پشت تریبون دقایقی پیرامون شعر طنز سخنرانی کرد و سپس با خواندن چندین شعر حاضرین را سر ذوق آورد.

در ادامه حافظ موسوی نیز به پشت تریبون رفت و دقایقی ایراد سخنرانی کرد.

اردشیر رستمی شاعر و بازیگر سینما و تلویزیون از دیگر مهمانان ویژه این جلسه بود که پس از خواندن یک شعر از خویش، چند ترجمه از شعر های #رامیز_روشن شاعر آذربایجانی را به سمع حاضرین رساند.

رحیم رسولی

در اواسط جلسه نیز رحیم رسولی به پشت تریبون آمد و ضمن خوش آمدگویی و تشکر از میهمانان و برگزارکنندگان این نشست دقایقی پیرامون ماهیت طنز در ادبیات فارسی سخن گفت و سپس با غزلی زیبا شور و هیجان خاصی به جلسه بخشید.

علیرضا عباسی نیز پیرامون شعر رحیم رسولی صحبت کرد و با اشاره به سطرهایی از اشعار او و ارجاع دادن به ابیاتی از کتاب خرتناق جزیی نگرانه به بررسی این کتاب پرداخت.

در این روز انجمن شعر کرج در بخش شعرخوانی طنز میزبان طنزپردازان خوبی کشور همچون صابر قدیمی، فرامرز ریحان صفت، شروین سلیمانی، جواد نوری، حسین کریمی، مهدی استاد احمد و همایون حسینیان بود.

ریحان صفت

علی عبدالهی، علیرضا آذر، احسان افشاری، سیامک نوری، آرش احترامی،غلام نعمتی و هادی خواساری دیگر شعرخوان های این جلسه بودند.

در بخش اجرای موسیقی زنده نیز منصور قاسمی خواننده و آهنگساز جوان کرجی با اجرای یک اثر از ساخته هایش بر اشعار رحیم رسولی و رضا مهر آذر دیگر خواننده و آهنگساز کرجی به همراه بابک فرمانی به هنرنمایی پرداختند.

از نکات قابل توجه این نشست نقاشی چهره رحیم رسولی توسط هنرمند جوان کرجی سیامک نوری بود که همزمان با برگزاری این شب شعر بر روی سن انجام شد و در پایان مراسم به رحیم رسولی هدیه داده شد.

گرامی داشتن نام حسن شعبانی (بانی) طنز پرداز فقید کرجی و نام آشنای کشور و قرائت شعر طنزی از ایشان، خواندن سه اثر طنز از رحیم رسولی و تعدادی از رباعی های عباس صادقی زرینی و حکایاتی طنز آمیز از عبید زاکانی و سعدی و… در خلال برنامه از دیگر برنامه های برگزار شده توسط مجری بود.

فیض شریفی، دکتر محمود اقبالی، دکتر دگمه چین، سعید خلج، علی حیدری (پویا)، ایمان عباس پی، کوروش آقامجیدی، مجید معارف وند، محمدرضا ستوده، علیرضا فراهانی، پاکزاد اجرایی، ابراهیم قوامی پور، محمد رضا امیری و… دیگر شاعران و هنرمندانی بودند که در این نشست حضور داشتند.

نفرات ستاد اجرایی انجمن شعر کرج که در این مراسم با شکوه برگزاری آن را مدیریت کردند عبارت اند از: مجتبی تیمورنیا، سروش رسولی، سید حسین حسینی، سمانه نوریان، شیوا گرجی، محمدرضا عباسلو، فرح بکی زاده، نوشین ستاری، عرفان پارسا، مهدی محبی، کیمیا مارکوزیان، بهاره دهقان، مبینا گنجی، سحر ردایی، بردیا سراج، سیما کوچکی زاده،فهیمه قاسم زاده، علی ملکی، علی رحمانی و… .
در پایان تمامی میهمانان و شعرخوانان بر روی سن گرد هم آمدند و خبرنگاران و عکاسان این لحظات زیبا و به یاد ماندی را به ثبت رساندند.

با توجه به مصادف شدن زادروز استاد هوشنگ چالنگی با این برنامه در حاشیه ی این نشست انجمن شعر کرج در حضور میهمانان این برنامه جشن تولد ۷۷سالگی این شاعر بزرگ را تا پاسی از شب در محفلی شاعرانه با حضور چهره های شاخص ادبیات و موسیقی و… در کرج برگزار کردند و شبی به یادماندنی را در ادبیات رقم زدند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر