menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ششمین جشنواره طنز خارستان

اختتامیه ی ششمین جشنواره ی طنز کرمان با عنوان خارستان برگزار می شود

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کرمان گفت: اختتامیه‌ی ششمین جشنواره‌ی استانی طنز (خارستان شش) چهارشنبه ۱۳ مردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کرمان، مجتبی احمدی در نشستی که به‌منظور برگزاری این جشنواره برگزار شد، افزود: آیین اختتامیه‌ی ششمین جشنواره‌ی طنز کرمان «خارستان شش» هم‌راه با مراسم نکوداشت «حمید نیک‌نفس» شاعر و طنزپرداز پیش‌کسوت کرمانی، با حضور طنزپردازان برتر کشور و استان، چهارشنبه ۱۳ مردادماه جاری از ساعت ۸ شب در تالار پردیس خواجه نصیرالدین طوسی کرمان (دانشگاه فرهنگیان، به نشانیِ کرمان، ابتدای خیابان سرباز) برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که فراخوان این جشنواره در سال ۹۴ منتشر شد، گفت: مهلت ارسال آثار تا آخر بهمن سال گذشته بود، اما به دلیل مناسبت‌هایی مثل ایام فاطمیه، برگزاری این جشنواره به مردادماه امسال موکول شد.
احمدی افزود: قرار بود این جشنواره خردادماه برگزار شود، اما متأسفانه «مصطفی کافی» یکی از بچه‌های جوان طنز استان کرمان را در اثر یک حادثه از دست دادیم؛ بنابراین، به احترام ایشان، جشنواره را یک ماه به تعویق انداختیم.

ششمین جشنواره طنز خارستان

وی از رسیدن ۲۶۴ اثر به دبیرخانه‌ی جشنواره خبر داد و گفت: ۱۱۲ شعر، ۷۶ داستان، ۶۸ نثر و هشت پژوهش به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال شد. مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری افزود: این میزان اثر به نسبت شاعران و نویسندگان استان، تعداد قابل توجهی است.
وی به موضوع‌های جشنواره هم اشاره کرد و گفت: مثل سال‌های گذشته، موضوع جشنواره آزاد بود، اما دوسه موضوع از جمله تشریفات عروسی و عزا، کاغذبازی‌ و بروکراسی اداری و داعش هم، موضوع‌هایی بود که پیش‌نهاد شد و آثار مختلفی نیز در این رابطه به دبیرخانه‌ی جشنواره رسید.
احمدی با بیان این‌که آثار پس از کدگذاری با حذف نام پدیدآورندگان به داوران تحویل داده شد، گفت: در هر بخش سه داور شامل دو داور کرمانی و یک داور غیربومی داشتیم و فقط در بخش داستان، با توجه به این‌که در بسیاری از آثار از گویش محلی استفاده شده بود و یک داور غیرکرمانی نمی‌توانست آثار را بررسی کند، از داوران کرمانی استفاده کردیم.
وی افزود: در نهایت ۲۵ طنزپرداز به مرحله‌ی نهایی جشنواره راه پیدا کرده‌اند. مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری هم‌چنین از برگزاری شش دوره جشنواره‌ی خارستان و پنج دوره شب شعر دولخ و هم‌چنین انتشار شش شماره گاه‌نامه‌ی طنز دولخ به‌عنوان فعالیت‌های شورای طنز حوزه هنری استان کرمان نام برد.
احمدی افزود: گاه‌نامه‌ی طنز دولخ، انعکاس خوبی در سطح کشور داشته است. وی ادامه داد: نشست طنزپردازان سراسر استان و برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی از جمله ادبیات داستانی طنز که هم‌اکنون یک‌شنبه‌ها با حضور آقای محمدعلی علومی برگزار می‌شود، تلاش‌هایی برای سامان‌دهی حوزه‌ی طنز استان کرمان بوده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر