menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اختتامیه نخستین جشنواره شعر طنز خراسان جنوبی برگزار شد

نخستین جشنواره شعر طنز خراسان جنوبی (۲۳ دی) با تقدیر از برترین ها به کار خود پایان داد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، احمد محبی (۲۳ دی) در اختتامیه جشنواره شعر طنز خراسان جنوبی اظهار داشت: شعر طنز زبان شیرینی برای بیان مشکلات و مسائل اجتماعی دارد.

وی با تاکید بر اینکه طنز یک هنر والا است، بیان کرد: شعر طنز یک نوع نقد منصفانه است و اگر این نقد منصفانه باشد قطعا خواهد توانست بسیاری از مشکلات را حل کند.

جشنواره شعر طنز خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شعر طنز یک هشدار کنایه آمیز است، گفت: طنز از زبان کسی است که مشکلات را می داند برای کسی که نمی داند و شاعر توان حل مشکلات را ندارد ولی از وجود مشکلات آگاه است.

محبی با بیان اینکه پایین ترین حد شعر طنز این است که آن را با هجو برابر کرد، اظهار کرد: هر انسانی می تواند بخندد اما همه‌ی انسان‌ها نمی توانند بخندانند و شاعر طنز در ابتدای شعر خود از ظرفیت خنداندن استفاده می کند و پس از آن مشکلات و مسائل را بیان می کند و این یک ظرافتی است که شاعر می تواند استفاده بکند.

وی خاطر نشان کرد: در اشعار بسیاری از شاعران بزرگ مایه‌های طنز دیده شده است و اگر شاعر طنزپرداز به آنچه می گوید عمل نکند قطعا تاثیری در جامعه نخواهد داشت و نباید شعر گویشی را با طنز مخلوط کرد به این دلیل که شعر گویشی جز فرهنگ ایران است.

عباسعلی بهاری معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان نیز در این مراسم اظهار داشت:۴۶ نفر از شاعران استان، یکصد و ۴۶ اثر طنز را به دبیرخانه جشنواره شعر طنز استان ارسال کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آثار از بیرجند و فردوس به جشنواره ارسال شده است، گفت: ۹ اثر به بخش مسابقه راه پیدا کرد که از بین این تعداد ۶ اثر برگزیده و از ۳ اثر در این مراسم تقدیر شد.

وی به زمان آغاز فراخوان این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: از ۴ ماه گذشته پیش فراخوان این جشنواره توزیع شد و آخرین مهلت ارسال آثار اول دی ماه بوده است اما به دلیل استقبال خوب شاعران مهلت ارسال آثار یک هفته تمدید شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر