menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رادیو صبا

اختتامیه سومین جشنواره صدا آزاد

آیین اختتامیه سومین جشنواره صداآزاد با اجرای افشین یدالهی به کار خود پایان داد. این مراسم همچنین بر خلاف سال‌های گذشته با حضور هنرمندانی چون رضا صادقی و سالار عقیلی همراه نبود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسنا، افشین یدالهی، محمد حشمتی و پیام حصیری به عنوان هنرمندانی که در امر قضاوت سومین دور از مسابقه صداآزاد حضور داشتند با اجرای زنده در میان مخاطبان شبکه رادیو جوان سه شگفتانه‌های این مراسم محسوب شدند.

بر اساس این گزارش مراسم اختتامیه سومین جشنواره صداآزاد و همچنین افتتاحیه جشنواره زیر چتر لبخند با حضور محمدحسین صوفی معاون صدا، محمدصادق رحمانیان دبیر جشنواره زیر چتر لبخند، شریف زاده مدیر رادیو فرهنگ،‌ یدالله گودرزی دبیر جشنواره صدا آزاد و حضور هنرمندانی از جمله فریدون خشنود، افشین یدالهی، امید تاجیک، محمد حشمتی، پیام حصیری و با حضور مخاطبان شبکه رادیو جوان به کار خود پایان داد.

محمدحسین صوفی معاون صدا در این مراسم ضمن ابراز تاثر از وقوع حادثه تلخ سقوط هواپیما و درگذشت هموطنان‌مان آرزوی صبر برای بازماندگان کرد و در ادامه همچنین نسبت به اقدامات و جنایات صهیونیستی که در غزه به وقوع می‌پیوندد ابراز تاسف کرد و سپس گفت: این بار مردم غزه نسبت به دوره‌های گذشته مقاوم‌تر و صبورتر بودند و مردم جهانیان نیز آگاهانه‌تر به این ستیز پرداختند.

معاون صدا در ادامه با اشاره به اینکه تولیدات و محصولات فرهنگی هر کشور شاخص توجه آن کشور به فرهنگ است گفت: هرچقدر میزان تولیدات افزایش پیدا کند و از غنای بالاتری برخوردار باشد بیانگر فرهنگی‌بودن آن جامعه و توجه آحاد آن جامعه به مقوله فرهنگ است. در این راستا یکی از این محصولات فرهنگی ادبیات طنز، فکاحه و کمدی است که در گونه‌های مختلف یا به صورت شعر و یا به صورت نثر ارائه می‌شود. در عین حال این نوع از ادبیات یکی از نیازهای اساسی جوامع امروز است که وجود آن‌ها باعث انعطاف و نشاط و انبساط خاطر می‌شود.

صوفی با اشاره به ویژگی‌های طنز در جامعه گفت:‌ طنز در جامعه باعث افزایش آگاهی می‌شود. باعث کاهش اضطراب، آلام و مشکلات نیز است. درنتیجه وجود طنز در جامعه از اولویت‌های فرهنگی جامعه است. در این میان وجود شاعران برجسته در کشورمان همچون مولوی، سعدی، حافظ، عبید، دهخدا بیانگر این است که ادبیاتی غنی مبتنی بر طنز فراوان داریم.

معاون صدا در ادامه تاکید کرد: رسانه ملی و به ویژه رادیو در حال حاضر تولید برنامه‌های کمدی را در اولویت خود قرار داده است. در چند سال اخیر برای افزایش برنامه‌های طنز و ایجاد برنامه‌های طنز در شبکه‌های رادیویی سیاست‌گذاری شده بود که در حال حاضر محقق شده است و همه شبکه‌های رادیویی در حال حاضر برنامه‌های فکاحی و شاد دارند. همچنین در سال 1392 تصمیم گرفته شد شبکه طنز صبا که شادی‌آفرین است را راه‌اندازی کنیم. این شبکه در حال حاضر در کنار سایر شبکه‌ها که برنامه‌های طنز می‌سازند برنامه‌های طنز تولید و پخش می‌کند.

وی در ادامه گفت: شبکه رادیویی صبا خیلی سریع‌تر از آنچه که فکرش را می‌کردیم توانست جایگاه خود را پیدا کند و در عین حال جذاب باشد. برگزاری جشنواره زیر چتر لبخند نیز یکی از محصولات شبکه رادیوصبا است که در آن برای ارزش گذاری به برنامه‌سازی در حوزه طنز و تجلیل از کسانی که کار سخت برنامه‌سازی طنز را انجام می‌دهند تقدیر می‌شود.

صوفی درخصوص مسابقه صداآزاد از افشین یدالهی به عنوان افتخارات ترانه‌سرایی کشورمان یاد کرد و گفت: این هنرمند علاوه بر اینکه ترانه‌سرایی‌اش خوب است صدای خوبی هم دارد و پیش از این یکی از برنامه‌های رادیویی ما را هم اجرا می‌کرد و امیدواریم در آینده همکاری بیشتری با این هنرمند داشته باشیم.

دبیر جشنواره سومین دوره صداآزاد نیز در بخشی از این مراسم با اشاره به برگزاری سومین دوره صداازاد گفت:‌ این جشنواره در حالی برگزار می‌شود که جوانان هنرمند و توانمند به خوبی در آن هنرآفرینی می‌کنند و همچنین آثار خود را به رادیو جوان می‌دهند تا به گوش مخاطبان هم برسد. مسابقه صداآزاد در راستای تشویق جوانان در معرض دید داوران هنرمند قرار می‌گیرند. در این راستا جا دارد از استادان هنرمندی که همراه و معلم این جوانان بوده‌اند تشکر کنم.

در بخش دیگری از این مراسم افشین یدالهی پس از اجرای قطعه‌ای از ترانه خود در سخنانی کوتاه نسبت به رادیو ابراز خرسندی کرد و گفت:‌ از دست‌اندرکاران و مسئولان رادیو به خاطر ساخت چنین برنامه‌هایی تشکر می‌کنم. زمانی رادیو بزرگترین متولی آثار موسیقی در کشورمان از جمله آثار هنرمندان مطرحی همچون جواد معروفی بوده است. هنری که خیلی از جاها اثبات شده است به عنوان یکی از تاثیرگذارترین هنرها.

یدالهی همچنین درخصوص داوری بخش ترانه‌سرایی مسابقه صداآزاد نیز گفت:‌ شرکت‌کنندگانی که در بخش ترانه سرایی حضور داشته‌اند زمانی که ترانه‌ها را می‌خواندند کم و کاستی‌هایی داشتند اما شوقی که آن‌ها داشتند نشان می‌داد آینده روشنی دارند.

در بخش دیگری از مراسم اختتامیه صداآزاد پیام حصیری که یکی از داوران صداآزاد محسوب می‌شود یکی از شگفتانه‌های این مراسم بود که قطعاتی را به صورت زنده اجرا کرد و سپس در ادامه درخصوص مسابقه صداآزاد گفت:‌ پروسه صداآزاد کار بسیار سختی بود که همگی همکاری کردند تا اثری از خود به جای بگذارند.

وی از تمام شرکت‌کنندگانی که در این مسابقه شرکت کرده بودند عذرخواهی کرد و گفت: تمام بچه ‌ها من را ببخشند که خیلی سخت‌گیر بودم. اما سخت‌گیری من به این دلیل بود که به عنوان داور دوست داشتیم در خروجی این کارها یک اتفاق خوب بیفتد. در بخش دیگری از این مراسم اجرای زنده محمد حشمتی نیز یکی از شگفتانه‌های مسابقه صداآزاد بود. محمد حشمتی نیز به عنوان یکی از داوران این مسابقه با حضور در صحنه در جمع مخاطبان قطعاتی را اجرا کرد. «اذان می‌گوید» یکی از قطعات مهم محمد حشمتی است که آن را در این مراسم اجرا کرد.

براساس این گزارش شرکت‌کنندگان مسابقه صداآزاد در این مراسم به اجرای زنده پرداختند. به گزارش ایسنا سومین جشنواره صداآزاد با معرفی برگزیدگان این مسابقه به کار خود پایان داد. اهدای جوایز برگزیدگان صداآزاد توسط معاون صدا، فریدون خشنود،‌ یداله گودرزی، امیر تاجیک،‌ پیام حصیری و محمد حشمتی صورت گرفت.

در بخش ترانه سرایی فاطمه فدایی، امید رئوفی در بخش ساز و سنتور، علیرضا خزایی در بخش ویولن، کریمی 14 ساله به عنوان کم سن و سال‌ترین شرکت‌کننده مسابقه صداآزاد به عنوان برگزیده انتخاب شد. در بخش استعدادهای ویژه نیز مارال منتنجنی به عنوان یکی دیگر از شرکت کننده نوجوان در تک‌نوازی سنتی برتر شد. رضا علی نوری نیز در بخش تک نوازی سنتی به عنوان برگزیده منتخب شد. در بخش آواز و تصنیف که داوری آن را سالار عقیلی بر عهده داشت حمیدرضا هراتی از نیشابور، منصور صالحی، علی فرج‌لو، کیانوش منتجنی و داود پسرکلی به عنوان برگزیدگان سومین دوره مسابقه صداآزاد معرفی شدند.

همچنین در بخش پاپ که رضا صادقی، بنیامین بهادری،‌ سعید شهروز، امیر تاجیک و جمعی دیگر از هنرمندان داوران این بخش بودند، سجاد شیرازیانی در بخش خوانندگی، محمد آرام ، یوسف زمانی، حمید ایلیایی، به عنوان خوانندگان برگزیده معرفی شدند. در بخش استعدادهای ویژه نیز از فریدون عابدینی تقدیر صورت گرفت. در بخش گروه‌نوازی که توسط فریدون رحیمیان و پیروز ارجمند داوری شدند از محمدرضا اصغری تقدیر صورت گرفت.

بخش دیگری از مراسم جشنواره صداآزاد که به جشنواره زیر چتر لبخند اختصاص داشت برگزیدگان بخش مسابقه این جشنواره نیز معرفی شدند. بر این اساس در بخش تهیه‌کنندگی از عاطفه شیوا بابت مسابقه درگوشی رادیو جوان، فریدون ارکانی بابت مسابقه سه نسل رادیو سلامت؛ در بخش نویسندگی از مهدی صفری و فاطمه سالمی بابت مسابقه بشرا از رادیو قرآن؛ در بخش گویندگی از فیروزه آدابی بابت مسابقه سه نسل از رادیو سلامت و سعید پورمحمودی بابت مسابقه نسبت طلایی رادیو جوان و میثم عبدی بابت مسابقه مکث 94 رادیو تهران تقدیر شدند. از این برگزیدگان توسط محمدحسین صوفی، محمدصادق رحمانیان، شریف زاده مدیر رادیو فرهنگ، افشین یدالهی و راستی پیشه مدیر رادیو خانواده تقدیر شد.

اجرای مراسم اختتامیه صداازاد و همچنین افتتاحیه زیر چتر لبخند را پیمان طالبی از گویندگان رادیو بر عهده داشت.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر