menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

اختتامیه جشنواره استانی طنز سیب

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، ناهید اللهویردیزاده در مراسم اختتامیه جشنواره استانی طنز سیب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل اظهار داشت:

ما باید برای کودکان خود به شکل واقع‌بینانه و صحیح ادبیات کهن طنز و مطایبه را بیاموزیم و آنها را با معانی و معارف آن آشنا کنیم.

وی با اشاره به جایگاه رفیع طنز در عرصه ادبیات جهان، طنز را عامل ایجاد نشاط و پویایی دانست و تصریح کرد:

طنز عامل شور و نشاط و موتور خلاقیت است لذا کسانی که شاد نیستند و مهارت خندیدن ندارند، نمی‌توانند افراد خلاقی باشند.

اللهویردیزاده با تاکید بر اینکه باید همواره روحیه شادابی را در خود تقویت کنیم به حدیثی از پیامبر اسلام اشاره کرد که لبخند را احسان دانسته‌اند.

این مسئول تلاش در راستای گسترش فعالیت‌های مبتنی بر طنز بر مراکز فرهنگی و مدارس را لازم و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: طنز فقط در حوزه ادبی نیست بلکه می‌توان بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی مراکز و مدارس را به سوی طنز سوق داد و مخاطبان را از فواید تربیتی آن بهره‌مند ساخت.

وی در بخش دیگر از سخنان خود بر کارگاه محور برگزار کردن جشنواره‌ها اشاره کرد که در صورت عدم طی فرآیندهای کارگاهی، جشنواره‌ها هرگز نمی‌توانند به اهداف مد نظر دست یابند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تشکر از مربیان استان برای برپایی اولین جشنواره طنز یکی از نکات بارز و ارزشمند جشنواره را برپایی کارگاه در جنب جشنواره دانست که می‌تواند مخاطبان را به صورت فرآیندی با طنز آشنا کند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

در آیین اختتامیه اولین جشنواره طنز که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز چهار اردبیل برگزار شد، اعضای برگزیده در گروه‌های سنی مختلف آثار خود را در قالب شعر، داستان و خاطره طنز خوانده و از دست مدیرکل استان لوح تقدیر و جایزه خود را دریافت کردند.

بیش از 200 اثر از سوی مراکز کانون استان اردبیل به اولین جشنواره طنز ارسال شده بود که هیئت داوران نفرات برگزیده را به این ترتیب اعلام کردند.

نرگس رحیمی از مرکز یک اردبیل بخش داستان، نگین نیکوکار از مرکز دو اردبیل بخش داستان، امید پوریا پورجمال از مرکز سه اردبیل در بخش قطعه ادبی، علیرضا مهری از مرکز خلخال در بخش خاطره‌نویسی طنز، زهرا احدزاده از مرکز نمین در بخش شعر، زهرا پاشایی از مرکز چهار اردبیل در بخش داستان، شقایق رحیمی از مرکز گرمی در بخش داستان، سودا فکور از مرکز چهار اردبیل در بخش داستان، آیدا خیرخواه مقدم از مرکز یک اردبیل در بخش شعر، سارا ستوده از مرکز چهار اردبیل در بخش داستان، سارا خلیفه از مرکز کوثر در بخش داستان، سعیده هاشمی در مرکز چهار اردبیل در بخش شعر و لیلا حیدرنژاد از مرکز گرمی در بخش مربیان برگزیده جشنواره بود.

زینب یوسفی از مرکز پنج اردبیل در بخش خاطره ‌نویسی و نرگس دیانتی عضو انجمن ادبی در بخش داستان هم تقدیر شده‌های جشنواره بودند.

فارس

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر