menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رادیو صبا

اخبار موزیکال را در برنامه ی رادیویی طنز و ترانه بشنوید

نویسنده برنامه «طنز و ترانه» از اضافه شدن اخبار موزیکال به این برنامه رادیو صبا سخن گفت و بیان کرد این برنامه هر روز از ایده هایی نوتر و خلاقانه تر بهره می گیرد.

به گزارش شیرین طنز، صادق عبداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه «طنز و ترانه» که آن را در رادیو صبا اجرا می کند، گفت: این برنامه در سه روز از هفته روزهای زوج ساعت ۱۰ صبح روی آنتن می رود و سعی داریم در آن با ترکیب نمایش های کوتاه و ترانه هایی که مردم دوست دارند آنها را شادمان کنیم.

وی ادامه داد: در این برنامه نمایش های کوتاهی که شبیه لطیفه است اجرا می شود و این لطایف گاهی نکته ای را هم در بر دارند.

عبداللهی که در طنزنویسی سابقه دارد درباره این برنامه توضیح داد: من سردبیر این برنامه هستم و خودم به عنوان گوینده در آن اجرا دارم و جز من چند هنرپیشه هم هستند که نمایش ها را بازی می کنند.

رادیو صبا

وی درباره لطیفه های برنامه های طنز که بعضا از شبکه های مجازی گرفته می شوند، عنوان کرد: خود من در برنامه «طنز و ترانه» لطیفه ها را می نویسم و از لطیفه های موجود استفاده نمی کنم. شاید بخشی از این مساله به سخت بودن طنزنویسی برمی گردد و اینکه امروزه همه مردم ما خلاق و طنزنویس هستند به همین دلیل گاهی لطیفه ها تکراری می شوند و دیگر نمی توان به راحتی شنونده ها را خنداند. درواقع خندان مردم سخت تر شده است.

این طنزنویس ادامه داد: البته ما اصراری نداریم که لطیفه هایمان لزوما خنده دار باشند اما حداقل نکته ای را در آنها بیان می کنیم. همچنین سعی می کنم از خلاقیت ها و تازگی هایی در کارم استفاده کنم. به طور مثال ما در چند برنامه سعی کردیم مدل هایی از خنداندن را تعریف کنیم. خنده ای شبیه دیگ زودپز و یا خنده ای شبیه کسی که از پله به پایین می آید و یا خنده هایی که فرد از شدت خنده می گرید. در نهایت سعی می کنیم با بضاعتی که داریم مردم را به سمت خندیدن سوق دهیم.

این شاعر و طنزپرداز بیان کرد: رادیو یعنی صدا و ما تلاش می کنیم در یک لحظه که مخاطب صدای برنامه را می شنود از آن برنامه تاثیر بگیرد. حالا این تاثیر گاهی زودگذر است و گاهی عمیق. به طور مثال این روزها کمتر جوانی در اتوبوس و یا مترو برای یک فرد میانسال بلند می شود و ما سعی می کنیم با طنزهای انتقادی این رفتارهای کوچک را برجسته کنیم.

وی در پایان درباره تغییرات این برنامه با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان گفت: فضای برنامه در این ایام کمی سنگین تر می شود. همچنین به زودی آیتمی خواهیم داشت که در آن اخبار موزیکال را به برنامه اضافه می کنیم و اخبار را با زبان و اجرایی موزیکال برای مخاطب می خوانیم.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر