menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

واژه های نفهم

احمد اکبر پور با واژه های نفهم آمد

«واژه های نفهم» نوشته احمد اکبرپور، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان از سوی انتشارات هوپا به بازار نشر رسید.

به گزارش شیرین طنز، اکبرپور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این کتاب، گفت: کتاب «واژه های نفهم» پس از «به چاچالک سفر (سقوط) کنید» دومین اثری است که از سوی من توسط «انتشارات هوپا» به نشر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب نامبرده از سوی یکی از ناشران تخصصی آثار کودک و نوجوان چاپ شده، افزود: تصویرگری این کتاب را مهدی صادقی برعهده داشته و در ۱۸۸ صفحه منتشر شده است.

احمد اکبر پور

در مقدمه این کتاب و دعوت رسمی نویسنده‌ از مخاطب برای خواندن این کتاب: «همه‌چیز رسمی است و شما که به خواندن این کتاب دعوت شده‌اید چیزی تو مایه‌ی وزیر یا دست‌کم فرماندار یا تهِ ته، بخشدار یک منطقه‌ی سوق‌الجیشی اهمیت دارید.

اصلاً هولِ خوردنی نزنید؛ شکلات و ساندیس و انواع کیک‌های دوقلوی مغزدار تو فصل‌ها و حتی گوشه و کنار نقطه‌ها و ویرگول‌ها پر است. وسیله‌ی ایاب و ذهاب برای هر کدامتان جداگانه ردیف کرده‌ام. تو فصل آخر هم یک رستوران سنتی و یک فست‌فود ساخته‌ام برای ناهار …

مجموعه‌ای از طنزهای اجتماعی که دقیقاً با زندگی نوجوانان امروزی سروکار دارد. مجموعه‌ای فوق‌العاده خنده‌دار با زبانی طنزآمیز که با هر چیزی که بتوانید فکرش را بکنید، شوخی می‌کند. مخصوصاً با زندگی تکنولوژی‌زده‌ی امروز که کامپیوتر، ماهواره، تلگرام یا اینستاگرام نقش مهمی را در آن بازی می‌کنند. امکاناتی که لازمه‌ی زندگی امروز هستند، اما اعتیاد به آن‌ها و استفاده‌ی بیش از حد معمولشان، می‌تواند آسیب‌های جدی به دنبال داشته باشد».

در فهرست کتاب «واژه های نفهم» که از ۵۸ بخش تشکیل شده، عناونی نظیر: واژه های کلنگی، فلسفه خلقت بعضی ها، داستان های ترسناک، حاجی بادام، ضرب المثلهای تحت ویندوز، خسارت چاچالکی ها از دولت سوئد، نشانه شناسی یک پشت کوهی، حکایت های پندآگین، چرا من بادنجانم؟ و … قرار دارد.

گفتنی است: احمد اکبرپور که به تازگی دبیر علمی دومین جشنواره ملی ادبیات کودک شیراز را برعهده داشت، سال گذشته با کتاب به چاچالک سفر(سقوط) کنید» مجموعه طنزهای کودکانه و نوجوان پسند خود را در ادامه آثاری نظیر «کشکول تحت ویندوز» به علاقه مندان آثار خویش ارایه کرد. آثار او به زبان های انگلیسی، کره ای، آلمانی، ایتالیایی و عربی ترجمه شده و تاکنون جوایز بین المللی همچون برگزیده کتابخانه بین المللی مونیخ برای کتاب «من نوکر بابا نیستم» و برگزیده یونیسف برای کتاب «شب به خیر فرمانده» دریافت داشته است.

واژه های نفهم

نویسنده: احمد اکبرپور

تصویرگر: مهدی صادقی

تعداد صفحه: ۱۸۸

نوبت چاپ : اول، ۱۳۹۵

قیمت: ۱۵۰۰۰ تومان

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر