menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

احمد اکبر پور، رُمان طنز “پدرام در پستوهای تاریخی” را نگارش می کند

احمد اکبرپور از نگارش رمانی در حال و هوای تاریخی و در قالب طنز با عنوان فعلی «پدرام در پستوهای تاریخی» خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسنا، این نویسنده قصد دارد این رمان را همچون فیلم «ناصرالدین شاه آکتور سینما» که پیش‌تر به کارگردانی محسن مخملباف بر روی پرده سینما رفته، با نگاه به دوره قاجاریه و عصر ناصری بنویسد.

اکبرپور در توضیحی گفت: تاریخ دوره قاجار پر از پادشاهانی است که عیاش هستند و در زمینه ممکلت‌داری چیزی نمی‌دانند. در این میان ناصرالدین شاه سردمدار تنوع در همه چیز است. او شاعر، نقاش و عکاس بود و جالب است که در سه هنر به خوبی کار می‌کرد. اما علی‌رغم باور غالب ما مبنی بر این‌که شاعران افرادی شریف هستند، او چنین ویژگی‌ای نداشت. در عین کثرت زنان، دلباخته جیران شده بود و می‌گویند زمانی که به دست میرزا رضای کرمانی تیر خورد، خود را کشان کشان بر سر قبر او رساند و بسیاری از مسائل دیگر که قصد دارم در این اثر طنز به آن‌ها بپردازم.

این نویسنده تاکید کرد: بسیاری از نویسندگان بزرگسال همچون ابوتراب خسروی در «اسفار کاتبان»، رضا براهنی، هوشنگ گلشیری و این اواخر حمیدرضا شاه‌آبادی در کتاب «لالایی برای دختر مرده» با بهره‌گیری از بستر های تاریخی حرف‌های خودشان را زده‌اند و من می‌خواهم در این کتاب با چنین رویکردی درباره تاریخ همراه با چاشنی طنز دست به قلم شوم.

کتاب تصویری «من یک گوزن بودم» که کار تصویری آن را نرگس محمدی انجام شده، یکی از آخرین اثار منتشرشده این نویسنده است. تصاویر این کتاب پیش‌تر برنده جایزه اول مسابقه بین‌المللی تصویرگری کره جنوبی «سی.جی ۲۰۰۹»، برگزیده مسابقه تصویرگری پرتغال «ایلو ستروارته ۲۰۰۹» و برگزیده مسابقه تصویرگری «کتاب کودک شارجه ۲۰۱۴» شده بودند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر