menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

روح الله احمدی 1

احمدی : نویسنده كمیك استریپ باید سلیقه و ذائقه مخاطب را هم در نظر بگیرد

یك طنزپرداز اظهار داشت: نوشتن كمیك استریپ با داستان و رمان تفاوت دارد؛ چون باید نگاه تصویری و تخیل قوی در آن وجود داشته باشد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، در تازه ترین نشست دگرخند كه عصر دوشنبه شانزدهم شهریور در سالن زنده یاد فردی در حوزه هنری برگزار شد، روح الله احمدی، طنزنویس، بیان كرد: نویسنده كمیك استریپ علاوه بر فنون نویسندگی كه باید داشته باشد، لازم است با اصول نمایشنامه نویسی و فیلم‌نامه نویسی و تصویری كردن نوشته آشنا باشد، ضمن اینكه طنزنویس خوبی هم باشد تا نوشته اش از یك داستان مصور جدی به كمیك تبدیل شود.

روح الله احمدی

وی با بیان اینكه نویسنده تخصصی كمیك استریپ نداریم و جایی را هم نداریم كه این كار را به صورت تخصصی آموزش بدهد، اظهار داشت: شاید افرادی در دنیا باشند كه بتوانند شعر نوشته، آهنگ‌سازی كنند و خودشان هم آن را بخوانند ولی معمولا كارهایی خوب است كه ترانه سرای تخصصی، آهنگ‌ساز و خواننده تخصصی دارد. كمیك استریپ هم اگر نویسنده خوب و یك كارتونیست حرفه ای داشته باشد، خیلی بهتر از كار درمی آید تا اینكه یك نفر هم بخواهد داستان را بنویسد و هم برای نوشته اش تصویرگری كند.

احمدی همچنین افزود: نوشتن كمیك استریپ با داستان و رمان تفاوت دارد چون باید نگاه تصویری و تخیل قوی داشته باشد و بتواند آنچه را می نویسد تصور كند. بنابراین یكی از سخت ترین انواع نویسندگی همین است كه شخصی هم خوب بنویسد، هم طنز را به خوبی بشناسد و هم با اصول تصویرگری آشنا باشد و قوه تخیل خوبی داشته باشد.

این طنزپرداز تاكید كرد: نویسنده كمیك استریپ باید سلیقه و ذائقه مخاطب را هم در نظر بگیرد. باید طوری به موضوعی كه در نظر دارد بپردازد كه فضای بازی هم برای مخاطب ایجاد شود تا بتواند از قدرت تخیلش استفاده كند. ضمن اینكه نویسنده كمیك استریپ باید بتواند نكات مد نظرش را در سطح و به صورت فوری به مخاطب منتقل كند؛ البته اینكه در سطح منظورش را القا كند با سطحی بودن تفاوت دارد و به این معنی نیست كه مضمون سطحی باشد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر