menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ابوالفضل زرویی‌ نصرآباد دبیر هنری نهمین جشنواره طنز سوره شد

ابوالفضل زرویی‌نصرآباد طی حكمی از سوی معاون هنری حوزه هنری به عنوان «دبیر هنری نهمین جشنواره طنز سوره» منصوب شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، در حكم صادر شده از سوی فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری خطاب به ابوالفضل زرویی‌نصرآباد شاعر و طنزپرداز پیش‌كسوت كشورمان آمده است: «نظر به تجربه‌های گرانقدر و شایستگی‌های ممتاز و متمایز جناب‌عالی به موجب این حكم به عنوان دبیر هنری نهمین جشنواره طنز سوره منصوب می‌شوید.

جشنواره طنز سوره بهانه‌ای است برای نگاهی نقادانه و هنرمندانه به مسائل گوناگون امروز ایران و جهان و فرصتی است برای تأمل دقیق و درنگی آگاهانه در موضوعات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با رویكرد مشفقانه و سازنده كه گاه ممكن است در شتاب زمانه آن‌چنان كه باید به چشم نیایند.

امیدوارم حضور و همراهی جناب‌عالی با این جشنواره كه خود از چهره‌های شاخص و اثرگذار حوزه ادبیات و طنزپردازی امروز ایران اسلامی هستید موجب تسریع در حصول اهداف‌ و باعث تعالی و موفقیت بیش از پیش آن شود.»

شعر طنز ابوالفضل زرویی در حضور رهبر

ابوالفضل زرویی نصرآباد (زاده ۱۵ اردیبهشت ۱۳۴۸ در تهران) شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز ایرانی است.

او با اسم‌های مستعار ملانصرالدین، چغندر میرزا، ننه قمر، كلثوم ننه، آمیز ممتقی، میرزا یحیی، عبدل و… در نشریاتی مانند نشریات موسسه گل آقا، همشهری، جام جم، ایرانیان، انتخاب، زن، مهر، كیهان ورزشی، بانو، جستجو، عروس، تماشاگران و … طنز نوشته است.

علاوه بر مطالب طنز در نشریات و روزنامه‌ها، از زرویی نصرآباد كتاب‌هایی همچون، تذكرة المقامات، افسانه‌های امروزی، بامعرفت‌های عالم، رفوزه‌ها، حدیث قند، كلاغه به خونه اش نرسید، «ماه به روایت آه»، خاطرات سر پروفسور حسنعلی خان مستوفی و كتاب مستطاب خرپژوهی منتشر شده است.

وی پایه‌گذار و مدیر دفتر طنز حوزه هنری از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۳ بود.

همچنین جشنواره طنز سوره كه دبیری هنری نهمین دوره آن به ابوالفضل زرویی‌نصرآباد سپرده شده است، در بخش های مختلف شعر، نثر مقاله، داستان كوتاه و استنداپ كمدی با موضوعات آزاد و الگوی خانواده ی اسلامی ایرانی، چشم انداز 1404 برگزار می‌شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر