menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

چه قدر خوبیم ما

ابراهیم رها فرهنگ لغات فارسی به طنز را در پس کوچه منتشر می کند

چند کارِ تازه از ابراهیم رها در حال انتشار است که به بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران می‌رسد.

به گزارش شیرین طنز، ابراهیم رها (نویسنده) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در اشاره به آثار جدید خود بیان کرد: روز بیست و چهارم اسفند ماه، کتاب جدیدی از من منتشر شد به نام «یک چشم به هم زدن». همچنین مطلع شدم که یکی از پرفروش‌ترین کارهای تألیفی سال ۹۵ کتاب «چقدر خوبیم ما» توانسته در مدت کوتاهی یازده هزار جلد بفروشد.

او در رابطه با آثاری که به نمایشگاه کتاب می‌رسد؛ گفت: یک مجموعه‌ی سه جلدی با نام «کمدی سینمایی» توسط انتشارات نگاه، به بیست و نهمین نمایشگاه کتاب می‌رسد. این مجموعه از سه کتاب به نام‌های «گیج»، «بد» و «زشت» تشکیل شده است.

این نویسنده در رابطه با این مجموعه بیان کرد: این کار مانند کمدیِ الهی دانته، سه جلد است در یک مجموعه اما نه با حجم کمدی الهی. «کمدی سینمایی» سه فیمنامه‌ی طنز است با نقاط مشترک فراوان. کارهای خنده‌داری است که حتی روی کاغذ هم آدم را به خنده وامی‌دارد. طراح جلد این کار هم آقای خورشیدی است.

رها همچنین در رابطه با رمانی که نشر چشمه قرار است آن را منتشر کند؛ گفت: رمان «دری وری» رمانی متأخر است که به ماجراهای روز می‌پردازد. کار سیاسی نیست بلکه یک کار اجتماعی است و دهه‌های بیست، سی، چهل، پنجاه، شصت و هفتاد، نمایندگانی در این رمان دارند. در واقع «دری وری» به نوعی مناسبات اجتماعی و روابط نمایندگان نسل‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نویسنده‌ی رمان «چقدر خوبیم ما» در رابطه با کتاب «کتاب پس کوچه» که بعد از نمایشگاه منتشر می‌شود؛ اظهار داشت: این کتاب حجیمی است که حدوداً پانصد صفحه است و نشر فرهنگ معاصر آن را منتشر می‌کند. «کتاب پس کوچه» در واقع فرهنگ لغات فارسی به طنز است.

او ادامه داد: همچنین آثاری هم با نشر روزنه دارم که همچنان در پیچ و خم ارشاد هستند. امیدوارم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مساعدت کرده و مجوز نشر آثار را صادر کند. البته یکی از این آثار مجوز گرفت اما من از چاپ آن منصرف شدم. چراکه حس کردم کار، تاریخ مصرف دارد و همچنین مجموعه کارهای مطبوعاتی‌ام بود و من چندان علاقه‌ای به اینکه کارهای مطبوعاتی را به صورت مجموعه منتشر کنم؛ ندارم. این کاری است که این روزها زیاد شده. به همین جهت از انتشار آن انصراف دادم.

رها در پایان سخنان خود گفت: احتمالاً یکی دو تا از کارها هم به شکل صوتی توسط نشر نوین کتاب گویا منتشر می‌شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر