menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

آذر :مشکل در تعریف طنز در ادبیات فارسی و ادبیات جهان

اسماعیل آذر – مجری برنامه «مشاعره» – با اعلام اینکه در برنامه جدید تغییرات اساسی ایجاد شده است، گفت: بیش از شش ماه است که یک گروه برای تغییر و دگرگونی اساسی در بنیادهای این برنامه ادبی اندیشده‌اند.

برنامه «مشاعره» تحت عنوان «به تماشا سوگند و به آغاز کلام» از شبکه آموزش پخش می‌شد و اسماعیل آذر – شاعر، محقق و نویسنده – اجرا و تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشت.

به گزارش شیرین طنز، دکتر آذر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا اظهار کرد: از ویژگی‌های این برنامه جدید برگزاری لیگ دانشجویی و دانش آموزی در آموزش و پرورش است. همچنین سعی کردیم تا در این برنامه مشاعره سنتی به نوعی دیگر تجلی پیدا کند.

اسماعیل آذر

او با اشاره به اینکه این تغییرات به تدریج اعمال خواهند شد، ادامه داد: سعی داریم تا جایی که مقدور است سطح جذابیت برنامه را برای بینندگان بالا ببریم.

او درباره پرداختن به مقوله طنز در برنامه «مشاعره» گفت: ما بخشی از برنامه را به طنز اختصاص خواهیم داد ولی این کار حتما با کارشناسی و برنامه‌ریزی درست انجام خواهد شد.

آذر با بیان اینکه طنز یکی از مشکل‌ترین و پیچیده‌ترین اشکال ادبی جهان است، افزود: نه تنها در ادبیات فارسی بلکه در ادبیات جهان با تعریف طنز مشکل دارند و به همین خاطر پرداختن به مقوله طنز کار بسیار دشواری است.

مجری برنامه «مشاعره» در پایان خاطرنشان کرد: اگر اساس طنز را بر پایه هجو بگذاریم، آنگاه طنز آن چیزی است که حتما باید به آن خندید. در حالی که طنز می تواند حالت نیشخند، لبخند و پوزخند را در مخاطب ایجاد کند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر