menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

آثار کاریکاتور علی پاک نهاد روی جلد کتاب دانش آموزان رفت

”علی پاک نهاد” تصویرگر و کارتونیست از سال گذشته، کار بر روی این سفارش ها را آغاز کرده است. آثاری که معمولا موضوع کتاب و مباحث مطرح شده درس ها، منبع ایده اولیه برای خلق شدنشان هستند. درحالیکه بعضی از کتاب ها قابلیت تصویری زیادی ندارند و این سختی کار را دو چندان می کند.

« این قبیل آثار به جهت فرم و طراحی باید قابلیت جذب مخاطب که دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی هستند را داشته باشد و در عین حال فضای آموزشی خودش را نیز حفظ کند. بدون شک هر هنرمندی از فضا و اشخاص پیرامونش تاثیر می گیرد و با توجه به اینکه من سال های زیادی است کار طنز انجام داده ام، همیشه طنزی نهفته در کارهایم وجود دارد. کمتر پیش می آید نگاه طنز برای کسی جذاب نباشد و فکر می کنم فضای شاد و طنزآلود رمز دیده شدن کار است. در عین حال اگر بخواهید کار طنز انجام دهید مانند این است که بر لبه شمشیر راه می روید، چون یک اثر طنز تفاسیر متفاوتی می تواند داشته باشد که گاه دردسرساز است. وقتی تصمیم می گیرید کار نو و جدید انجام دهید احتمال مقاومت از طرف جامعه بالاست، شرایطی که من همیشه با آن مواجه بوده ام.»

”علی پاک نهاد” متولد ۱۳۵۹ شهر همدان، فارغ التحصیل رشته گرافیک است و فعالیت مطبوعاتی اش در زمینه کاریکاتور را از سال۱۳۷۹ آغاز کرده است. همکاری با نشریات جام جم همشهری، کیهان کاریکاتور، سروش کودکان، کیهان بچه ها، گل آقا، توانا، شرق و خط خطی، دبیر سرویس کودک نوجوان روزنامه هگمتانه، برنده چندین جایزه ملی و بین المللی در زمینه کاریکاتور، برنده جایزه دوم بخش کاریکاتور در دهمین جشنواره مطبوعات کشور، برنده جایزه اول بخش کمیک استریپ جشنواره مطبوعات کشور ۱۳۹۲، جایزه دوم، جشنواره کاریکاتور خشونت سال ۱۳۹۱/ ساری، جایزه اول جشنواره کاریکاتور بوکان سال ۱۳۹۱ بخشی از رزومه کاری او در این سال ها هستند.

منبع : هنر مقاومت

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر