menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

آثار فاطمه تسلیم جهرمی در حوزه طنز معاصر

فاطمه تسلیم جهرمی گفت: سه عنوان در حوزه طنز معاصر دارم که در حال تکمیل آنها هستم.

به گزارش شیرین طنز، فاطمه تسلیم جهرمی پژوهشگر در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون تازه‌ترین آثار خود اظهار داشت: سه عنوان در حوزه طنز معاصر دارم که در حال تکمیل آنها هستم.

وی ادامه داد: سه دوره، مشروطه، انقلاب اسلامی و طنز در حوزه ادبیات مقاومت را مورد بررسی قرار داده‌ام، که ابتدا به شکل مقاله منتشر شده ‌اند. به گفته جهرمی، پس از انتشار موارد علمی دیگری هم به این آثار افزوده شده تا مستند و جامع‌تر باشد که احتمال اینکه سه مجموعه به شکل مستقل منتشر شود وجود دارد البته شاید هم در قالب یک مجلد نشر شود.

فاطمه تسلیم جهرمی

وی با اشاره به طنز مشروطه گفت: این بخش از سال 1324 قمری با فرمان مشروطه آغاز می شود تا سال 1302 ادامه دارد ، یک دوره هم قبل آن یعنی از 1324 را در برمی‌گیرد(یعنی ابتدای حکومت قاجاریه). وی ادامه داد: بخش ادبیات مقاومت هم روی اشعار ترجمه شده جهان اسلام و مبارزه با صهیونیسم تمرکز دارد.

وی در پایان از عنوان دیگر با موضوع طنز سیاه در ادبیات داستانی اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم باب جدید با این موضوع در ادبیات داستانی گشوده شود چرا که تاکنون این مسئله مغفول بوده و پنجره‌های تازه‌ای می‌گشاید.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر