menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

یکی از پیشکسوتان طنز کشور “علی بهروز نسب” درگذشت

یکی از نویسندگان تلویزیون، سینما و تئاتر یک روز پس از جشن تولدش درگذشت.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسنا، علی بهروزنسب، متولد یکم دی‌ماه ۱۳۲۰ بود که بعدازظهر روز دوم دی‌ماه ۱۳۹۴ درگذشت.

او از نویسندگان و طنزنویس بود که در ابتدا با نام مستعار علی عبدالخالق و قبل از پیروزی انقلاب در روزنامه توفیق آثارش را به چاپ رساند. در دهه ۶٠ حسین فردرو ویدیو سینمایی دسیسه را بر اساس نوشته او تولید کرد که در زمان خود اثر موفقی شد. همچنین فردرو و داریوش مؤدبیان آثار او را در شبکه‌های سیما باعنوان «مش‌خیرالله صندوقچه اسرار» کارگردانی کردند و بازیگران بسیاری چون علی نصیریان، اکبر عبدی، فردوس کاویانی، اکبر رحمتی، حمید جبلی و مهرانه مهین‌ترابی در آن به ایفای نقش پرداختند.

سپس براساس متن‌های او، فیلم سینمایی «دندون طلا» (بازنویسی متن منوچهر احترامی) با بازی جمشید مشایخی و امیر سلیمانی توسط حسین فردرو و فیلم سینمایی «رؤیای نیمه شب تابستان» با بازی اکبرعبدی توسط داریوش مودبیان کارگردانی شد. همچنین تئاتر «باجناق‌ها» با بازی رسول نجفیان و اکبر عبدی و نیز مجموعه «طنزآوران جهان» با بازی بسیاری از بازیگران طراز اول کشورف به‌همراه نمایش «خلع سلاح در سال ٩٩» بازهم توسط حسین فردرو و داریوش مودبیان تهیه و کارگردانی شد.

مجموعه نمایش‌های نوروز ١٣٧٣ و پس از آن بسیاری آثار نمایشی از او که در قالب کتاب هم به چاپ رسیده است و نمایش‌های تلویزیونی دیگری که توسط کارگردانان دیگر برای شبکه‌ها و صحنه‌های نمایش کار شده، همه از آثار اوست.

همچنین فیلمنامه فیلم سینمایی «سفر به‌خیر» به کارگردانی داریوش مؤدبیان و بازی اکبر عبدی، حمیده خیرآبادی، پروین سلیمانی، داریوش اسدزاده، مهری ودادیان، محمد ورشوچی و روح‌الله مفیدی را هم بهروزی‌نسب نوشته است.

علی بهروز نسب

شرح عکس :

از راست، ایستاده: احمد عربانی، مرحوم محمد پورثانی، مرحوم علی بهروزنسب، مرحوم منوچهر احترامی، مرحوم پرویز شاپور، مرحوم محمد قاضی، مرحوم عمران صلاحی، دکتر فرامرز آشنای قاسمی، نشسته : بیژن ابهری.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر