menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

یونسی : در حوزه کودک و نوجوان شعر طنز خیلی کم است

سپاهی یونسی با بیان اینکه ترجیح می دهم در مورد مسایلی شعر بگویم که از شعریت اثرم کم نشود، گفت: آموزش مسایل در قالب شعر، بیشتر نظم می شود تا شعر.

به گزارش شیرین طنز، عباسعلی سپاهی یونسی از شاعران کودک و نوجوان در پاسخ به این سؤال که با توجه به پیشرفت تکنولوژی پرداخت شاعران به مسایل روز در قالب شعر برای کودکان و نوجوانان تا چه اندازه ضروری است، به خبرنگار شبستان گفت: اگر بخواهیم با شعر این مسایل را توضیح و آموزش دهیم از شعریت آن شعر کم می شود. البته موضوعاتی است که نیاز است به بچه ها گفت و توجه آنها را جلب کرد همچون مسایل زیست محیطی. این مسئله چیزی است که می توان در قالب شعر به بچه ها گفت زیرا حس و حال شاعرانه هم دارد.

عباسعلی سپاهی یونسیسپاهی یونسی ادامه داد: در مورد درخت، خشک شدن چشمه و یا از بین رفتن جنگل ها می توانیم برای کودکان و نوجوانان شعر بگوییم. شاید مسایل زیست محیطی خیلی هم لطیف نباشد مثلا اینکه درختی خشک شود لطافتی در آن نیست اما می شود در مورد محیط زیست شعر گفت و قصه نوشت.

این شاعر کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: من ترجیح می دهم در جاهایی کار کنم که از شعریت کارم کم نشود. من ترجیح می دهم در مورد مسایل محیط زیست کار کنم تا در مورد شبکه های اجتماعی و موبایل. در مورد برخی مسایل بهتر و بیشتر می توان در قالب شعر حرف زد اما برخی از مسایل را بهتر است به زبان های دیگر مثل قصه بیان کرد.

وی اظهار داشت: درباره شبکه های اجتماعی و مسایلی از این دست شاید بتوان از سبک های دیگری جز شعر استفاده کرد. به هر حال آموزش مسایل مختلف حتی آموزش مسواک زدن برای کودک در قالب شعر، شعر نمی شود، شاید نظم شود. من بیشتر دنبال این هستم که برای بچه ها شعر بگویم تا نظم.

سپاهی یونسی در مورد کارهای اخیر خود به شبستان اظهار داشت: شعرهای آخر هم بیشتر شعرهای عاشقانه برای نوجوانان است، جریانی که در این سالها شروع شده و دوستان شاعر هم کار می کنند.

این شاعر کودک و نوجوان با بیان اینکه در حوزه کودک و نوجوان شعر طنز خیلی کم است، تصریح کرد: ما به شعر طنز نیاز داریم اما متاسفانه در این حوزه کم کار شده است. شعر طنز بزرگسال زیاد داریم اما در حوزه کودک و نوجوان شعر طنز کم داریم.

وی با بیان اینکه یک شاعر می تواند هر چیز که ذهنش را درگیر کند در مورد آن شعر بگوید، گفت: سعی کردم کارهای اخیرم بیشتر طنز باشد. شاید جرقه این سرودن ها را آقای حسن زاده زدند وقتی که یکی دو کار طنز مرا دیدند، تشویقم کردند. در حال حاضر هم مجموعه ای دارم با نام احتمالی ” از دماغ فیل” که شعر طنز برای نوجوانان است که قرار است به زودی به یکی از ناشران بدهم.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر