menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

گوزن و گوسفند در سرزمین عجایب

«گوزن و گوسفند در سرزمین عجایب» منتشر شد

«گوزن و گوسفند در سرزمین عجایب» اثر «داریوش رمضانی» از مجموعه کتاب‌های طنز «جهان تازه‌دم» منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار کتاب شبستان، رمضانی در سال 1378 اولین طرح‌های مجموعه کاریکاتورهای گوزن را طراحی کرد. صد طرح یک صفحه‌ای که شخصیت گوزن در هرکدام‌شان، یک موقعیت طنز خلق کرده بود. در خرداد 1381، یک صفحه با عنوان «گوزن هم گوزن‌های قدیم» درمجله‌ طنز و کاریکاتور به این مجموعه اختصاص داده شد و در سال 1385 این صد طرح در قالب کتابچه‌ای با عنوان «گوزن هم گوزن‌های قدیم» در نشر فرهنگ ایلیا منتشر شد.

گوزن و گوسفند در سرزمین عجایب

پس از انتشار دو قسمت از ماجراهای گوزن در قالب داستان مصور به گیلکی و استقبال از آن، داریوش رمضانی به فکر تهیه‌ اولین سری از مجموعه‌داستان مصور طنز «ماجراهای گوزن و گوسفند» به زبان فارسی افتاد.

گوزن و گوسفند دو دوست هستند که در تهران و اطراف میدان ولیعصر زندگی و در یک رستوران در حوالی پارک ملت کار می‌کنند. یک شب، هنگام برگشت از رستوران به خانه در اتوبوس BRT ایستگاه نیایش اتفاق عجیبی می‌افتد. پسر دست‌فروشی به آن‌ها یک دانه لوبیا می‌دهد و می‌گوید آن را بکارند. آنها لوبیا را می‌گیرند و از اتوبوس بیرون می‌اندازند و ماجراهای عجیب غریبی برایشان اتفاق می‌افتد.

داریوش رمضانی که متولد 1355در رشت و دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی مهندسی عمران است، فعالیت جدی خود را در زمینه‌کاریکاتور از سال 1369 با ارسال کارهایش به مجلات و مسابقات بین‌المللی کاریکاتور آغاز کرد. او سابقه‌ همکاری با مجلات «طنز و کاریکاتور»، مجله‌ «دوست کودک»، «ایران جمعه»، «بچه‌ها گل‌آقا» را دارد و جوایزی هم از مسابقات بین‌المللی کاریکاتور کسب کرده است. از مهم‌ترین این جوایز، می‌توان به جایزه‌ بزرگ مسابقه‌ کاریکاتور ایتالیا، جایزه‌ اول مسابقات کاریکاتور ترکیه و هند اشاره کرد. پیش از این چند کتاب مصور طنز نیز از او منتشر شده و در حال حاضر مشغول کار روی مجموعه‌داستان‌های مصور «ماجراهای گوزن» است.

داریوش رمضانی درباره‌ی اثر خود می‌گوید: «این کتاب به نوعی ادای دین به شهر تهران و پنج سال کار و زندگی در این شهر بزرگ است.»

وی در ادامه می‌گوید: «کتاب‌های داستانی مصور در دنیا، مخاطب‌های زیادی دارد و بخش عظیمی از بازار کتاب دنیا به این نوع کتب اختصاص دارد. اما متاسفانه در ایران تولید این کتاب‌ها بسیار کم و نزدیک به صفر است. امیدوارم با شروع کار مجموع کتاب‌های طنز نشرچشمه (جهان تازه دم) تولید کتاب‌های مصور طنز نیز بتواند جایگاه خودش را در ایران پیدا کند.»

کتاب مصور «گوزن و گوسفند در سرزمین عجایب» با قیمت ۶۰۰۰ تومان در نشرچشمه منتشر شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر