menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

گفتگو با نگین نقیه، برنده ی جایزه ی نخست جشنواره ی کارتون بلژیک

هنرمند کاریکاتوریست اصفهانی که موفق به کسب جایزه نخست جشنواره کارتون در بلژیک شده بود گفت:در این اثر با کشیدن گندم ها به شکل پل نشان داده ام که مسیر موفقبت با کار و تلاش ساخته می شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از حوره هنری اصفهان، وی افزود:این اثر را با موضوع زاینده رود وخشکسالی آن در ورک شاپی که خانه کاریکاتور اصفهان در کنار پل خواجو برگزار می کرد کشیدم.
وی ادامه داد:این اثر در بخش کشاورزی در بیست و هشتمین جشنواره جهانی “اولنس کارتوناله” برگزیده شد و به اسم زن دهقان رتبه نخست را کسب کرد.
نقیه تصریح کرد:استفاده از زن در این اثر به دلیل آن است که سهیم بودن زنان در کار کشاورزی با مردان را نشان دهد.
این بانوی کاریکاتوریست درخصوص اثر خود خاطرنشان کرد:در این اثر گندم ها به شکل پل (مسیری به سوی موفقیت) ترسیم شده اند واز رنگ های آبی و سبز استفاده شده و تکنیک آن طراحی به صورت دستی و رنگ آمیزی به صورت دیجیتال است.
وی گفت:ایده این کار به دلیل خشکی زاینده رود و باز کردن آب برای کشاورزی به ذهنم رسید.

وی ادامه داد: در سال ۸۶ به بهانه شرکت در یک مسابقه کاریکاتور به کلاس های آموزش کاریکاتور زیر نظر آقای پورفلاح رفتم.بعد از یکسال وقفه،با آقای نادری کار کردم و اکنون زیرنظر آقای پورفلاح در خانه کاریکاتور و با روزنامه اصفهان امروز کار می کنم.
نگین نقیه خاطرنشان کرد : تاکنون در چند نمایشگاه شرکت کرده ام و دریافت جایزه در همان سال ۸۷در اصفهان برایم انگیزه ادامه راه شد.سپس جوایز دیگری در کشور کسب کردم و دو جایزه بین المللی هم دارم که اولی آیدین دوغان ترکیه بود وبعدی هم همین جشنواره بلژیک بود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر