menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مهدی فرج الهی

گفتگو با مسئول برگزاری مسابقه طنز و کاریکاتور «خلیج فارس»

مهدی فرج‌الهی گفت: برگزاری این مسابقه تنها برای یک اسم نیست، بلکه به نوعی نمادی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به گزارش شیرین طنز، مهدی فرج‌الهی، مسئول برگزاری مسابقه طنز و کاریکاتور «خلیج فارس»، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینکه فراخوان مسابقه طنز و کاریکاتور با موضوع «خلیج فارس» و در حمایت از نام خلیج همیشگی فارس در برابر حرف‌های بی‌اساس بیگانگان منتشر شده است، اظهار کرد: برگزاری این مسابقه تنها برای یک اسم نیست، بلکه به نوعی نمادی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. باید به این نکته توجه داشته باشیم که موضوع تنها این نیست که اسمی را کسی به اشتباه چیز دیگری گفته و یا سعی در تغییر نامی داشته باشند، خلیج فارس نمادی از ارزش‌هایی است که باید از آن دفاع کنیم.

فرج‌الهی با اشاره به این که مسابقه طنز و کاریکاتور با موضوع «خلیج فارس» در بخش مکتوب و کارتون و کاریکاتور آثار را دریافت می‌کند، عنوان کرد: این آثار هم مصرف داخلی و هم خارجی دارند و موید این است که هنرمندان کشورمان نسبت به این موضوع بی تفاوت نیستند.

وی افزود: بی تفاوتی نسبت به بسیاری از موضوع‌ها نتیجه اش این است که خود انسان متضرر می‌شود. اگر شخصی، حرف ناروایی بزند و انسان به دلیل ترس و تنبلی جوابی ندهد، نتیجه اش این می‌شود که طرف مقابل گستاخ تر می شود و هر بار رفتارهای بدتر و بدتر نشان می‌دهد. بر همین مبنا اگر جامعه‌ای نسبت به مسائل موجود، بی تفاوت باشد، دود آن در چشم افراد خود آن جامعه می‌رود.

این شاعر طنزپرداز خاطرنشان کرد: تولید آثار هنری، به دلیل ذوق و طراوتی که در آن وجود دارد، می‌تواند اثرگذارتر از بیانیه رسمی و دانشگاهی و … باشد. اینکه خلیج فارس در طول تاریخ این اسم را داشته، مشخص و موجود است. اما ذوق هنری که با این موضوع پیوند می‌خورد هم در فضای داخلی کشور می‌تواند اثرگذار باشد و هم می‌تواند نشان دهد که جامعه کنونی چه رویکردی به مسائل دارد.

فرج‌الهی همچنین گفت: هنرمندان برای شرکت در این مسابقه باید آثار خود را در قالب‌های «شعر»، «نثر»، «داستان کوتاه»، «نمایشنامه کوتاه»، «فیلم‌نامه کوتاه» و «کارتون و کاریکاتور» تا پایان آبان ۱۳۹۶ ارسال کنند.

گفتنی است علاقه مندان برای حضور در این مسابقه هنگام ارسال آثار، مشخصات کامل (نام و نام خانوادگی، شماره‌ تماس، نشانی و نشانی اینترنتی، عنوان بخشی که اثر مربوط به آن می‌شود و …) ارسال کنند. دفتر طنز حوزه هنری نسبت به انتشار آثار رسیده به صورت انفرادی و در قالب مجموعه اثر آزاد است.

علاقه مندان می توانند آثار خود را به نشانی daftaretanz93@gmail.com ارسال کنند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر