menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کریمی مراغه ای

گزارش کنگره ملی نکوداشت استاد کریمی مراغه ای + فیلم

کنگره ملی نکوداشت استاد کریمی مراغه ای شاعر برجسته آذربایجان به پاس نیم قرن جهد و تلاش در عرصه فرهنگ و هنر در ارومیه برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، در این کنگره ملی با معرفی آثار و فرازهایی از زندگی این شاعر ملی کنگره ملی نکوداشت استاد کریمی مراغه ایبه مناسبت عید غدیر خم از سرود مولا علی (ع) از سروده های استاد کریمی مراغه ای رونمایی شد.

اجرای رادیو تئاتر از سروده های این شاعر و سخنرانی جمعی از شاعران و ادیبان کشور و جمهوری آذربایجان در خصوص شعر طنز و آئینی کریمی مراغه ای از سایر برنامه های این کنگره بود.

کریمی مراغه ای

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کنگره گفت: این شاعر ملی از شاعران برجسته در شعر آئینی است و با بیش از یکصد هزار بیت شعر آئینی نقش مهمی در انتقال معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نسل جوان داشته است.

صالحی طنزپردازی را ویژگی دیگر اشعار کریمی مراغه ای عنون کرد و افزود: توجه به روحیه، مضمون، زبان و مسائل روزمره زندگی مردم، این فرد را به شاعری مردمی بدل کرده است.

در ادامه این کنگره آقای قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران گفت: مقالات ارائه شده در خصوص اشعار استاد کنگره ملی نکوداشت استاد کریمی مراغه ایکریمی مراغه ای در قالب نشریه منتشر خواهد شد.

استاد کریمی مراغه ای ۸۵ ساله در سال ۱۳۱۰ شمسی در نراغه دیده به جهان گشود و تاکنون بیش از ۳۰ اثر از وی به زیور طبع آراسته شده است.
اشعار طنز این شاعر در قالب مجموعه «رنگارنگ» در سال ۱۳۳۸ در سیصد صفحه به چاپ رسیده است.

***
فیلم این مراسم را در ادامه ببینید :



 

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر