menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

استند آپ کمدی آکادمیک کشور در دانشکده خبر

گزارش نشست خبری «استند آپ کمدی آکادمیک کشور در دانشکده خبر»

امیر کربلایی‌زاده، داور استعدادیابی استندآپ کمدی تصریح کرد: ما روحانیونی داریم که در سخنرانی‌هایشان از استندآپ کمدی دینی استفاده می‌کنند و بسیار هم موفق هستند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست خبری «استندآپ کمدی آکادمیک کشور در دانشکده خبر» و اولین استعدادیابی استندآپ کمدی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

امیر کربلایی‌زاده، در این نشست خبری گفت: شاید خود روحانیون ندانند شیوه‌ای که انجام می‌دهند استندآپ کمدی است اما با این بیان، سخنرانی‌هایشان مورد توجه جوانان قرار می‌گیرد.

این استندآپ کمدین با تاکید بر اینکه از ابزار استندآپ کمدی می‌توان برای تبلیغ و اشاعه فرهنگ استفاده کرد، گفت: برای حفظ اصالت باید ابزار مناسب داشته باشیم.

او با بیان اینکه استندآپ کمدی نه در ایران بلکه در جهان هم بسیار جوان است و عمر آن به صد سال هم نمی‌رسد، گفت: بعد از انقلاب اسلامی هیچکس استندآپ کمدی را به شکل درست آن اجرا نکرده بود. اغلب این نمونه‌ها افرادی بودند که مهارت‌هایی در تقلید صدا داشتند اما ما نیاز داشتیم تا استندآپ کمدی واقعی و با رویکرد و رسالت اصلی‌اش داشته باشیم.

کربلایی‌زاده خاطرنشان کرد: استندآپ کمدی تعریف ساده‌ای دارد؛ بیان انتقادی مسائل سیاسی، اجتماعی و رفتارهای غلط جنسی و دینی با استفاده از ابزار بازیگری.

داور استعدادیابی استندآپ کمدی، با بیان اینکه شاید مسئولان ما به جنبه سیاسی کافی نرسیده باشند که بتوان با آن شوخی کرد، گفت: استندآپ کمدی می‌تواند رفتارهای سیاسی را به چالش بکشد.

استند آپ کمدی آکادمیک کشور در دانشکده خبر

کیاداوود اسفندیاری دبیر تخصصی «استندآپ کمدی آکادمیک کشور در دانشکده خبر» گفت: این مشکل در کشور دیده می‌شد که به زودی استندآپ کمدین‌های ما هرچه دارند رو کنند و چنته‌شان خالی شود؛ باید کسانی در این زمینه آموزش می‌دیدند و تخصص‌های این رشته هم به‌هم متصل می‌شد این احساس کمبودها باعث شد تدوین سرفصل‌ها و شرح درس این رشته در دستور کار قرار بگیرد.

اسفندیاری با بیان اینکه استندآپ فقط به کمدی محدود نمی‌شود و خبری و تراژدی هم در این سرفصل می‌گنجد، گفت: الان فضای کشور برای کمدی آماده‌تر است؛ شاید به این دلیل که اعصاب مردم خرد است و حوصله کار جدی ندارند و هر طرف را نگاه می‌کنند استندآپ‌های تراژدی می‌بینند.

او با بیان اینکه فراخوان آزمون استندآپ کمدی داده شده و ۷۰ نفر در مرحله اول آن ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: دوشنبه، ۱۸ مرداد این آزمون از داوطلبان انجام می‌گیرد. این استعدادیابی مقدمه برنامه‌ای تلویزیونی است که به شکل یک نمایش و برنامه استعدادیابی خواهد بود.

محمود احمدی، رئیس دانشکده خبر نیز گفت: ژورنالیسم طنزمحور در جهان پدیده در حال رشد و جدیدی است.

او با بیان اینکه استندآپ کمدی نباید به تلاش برای خنداندن مردم محدود شود، گفت: اگر این موضوع مبنای نظری دغدغه محور هم داشته باشد بیشتر به رشد آن کمک می‌کند. دانشکده خبر نیز مسئولیت مهمی در تبیین نظری این رشته داشت.

علیرضا مسعودی یکی از داوران این استعدادیابی نیز گفت: معیارهای انتخاب استعدادهای برتر شامل نحوه اجرا، متن ارائه شده و قدرت بیان خواهد بود.

شهره لرستانی دیگر داور استعدادیابی استندآپ کمدی گفت: ریشه نمایشی استندآپ کمدی در ایران در نمایش‌های تخت حوضی و پرده‌خوان‌های ما وجود دارد که ساعت‌ها مردم را سرگرم می‌کردند اما قرار است نمونه مدرن‌تری ارائه شود.

نشست خبری «استندآپ کمدی آکادمیک کشور در دانشکده خبر» و استعدادیابی استندآپ کمدی ظهر دیروز (شنبه) با حضور شهره لرستانی، امیر کربلایی‌زاده و علیرضا مسعودی داوران، رئیس دانشکده خبر و اسفندیاری دبیر تخصصی آن، در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر