menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

جشنواره شب شعر محفل

گزارش اختتامیه دومین جشنواره شعر طنز نوشخند ایلام

دومین جشنواره شعر طنز نوشخند عصر (۱۸ اسفند ۹۴) در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهرستان ایلام با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، اکبر امیدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایلام، در مراسم اختتامیه این جشنواره، اظهار کرد: این جشنواره برای دومین سال پیاپی با استقبال بسیار خوب شاعران طنز پرداز استان برگزار می شود.

وی، با بیان اینکه توسعه یکی از مهم ترین نیازها و الزامات بشر امروز است، ابراز کرد: توسعه یک فرایند پیچیده و چند بعدی بوده که یکی از مهم ترین مولفه های آن توسعه فرهنگی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایلام، یادآور شد: یکی از مهم ترین مولفه هایی که بر طرز فکر و اندیشه جامعه تاثیرگذار است مقوله طنز است که می تواند زمینه نشاط اجتماعی را در جامعه فراهم کند.

امیدی، یادآور شد: امروزه یکی از نیازهای جامعه پرداختن به مقوله طنز است که تاثیر به سزایی در پرداختن به مسائل اجتماعی و توجه جامعه به برخی از مسائل و مشکلات به زبان طنز است.

وی، در پایان با تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره، خاطرنشان کرد: امید است که این جشنواره در سال آتی نیز با استقبال شاعران استان برای سومین بار در مرکز استان برگزار شود.

همچنین فرهاد شاهمرادیان، دبیر اجرایی دومین جشنواره شعر طنز نوشخند، در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره، گفت: فراخوان این جشنواره از آبان ماه سال جاری در سراسر استان توزیع شده بود.

وی، با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره نیمه اول بهمن سال جاری بوده است، افزود: در مجموع تعداد ۱۲۷ اثر از شاعران طنز پرداز استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

شاهمرادیان، یادآور شد: در این جشنواره ۳۱ نفر از شاعران طنز پرداز استان آثار خود را ارسال کرده بودند که ۱۶ نفر به زبان فارسی و ۱۵ نفر نیز به زبان کردی اشعار طنز خود را محوریت مسائل روز جامعه سروده بودند.

دبیر اجرایی جشنواره شعر طنز نوشخند در ایلام، یادآور شد: امروز نیاز داریم که با شعر طنز برخی از مسائل اجتماعی جامعه مطرح و به آن پرداخته شود تا ذهن مسئولان و افراد جامعه را به خود درگیر کرده و در راستای حل این معضلات اندیشه شود.

گفتنی است قرائت اشعار برگزیده، اجرای سرود، نمایش طنز و موسیقی از برنامه های این جشنواره بود.

در پایان نیز از ۱۲ نفر شامل ۶ نفر برگزیده و ۶ نفر تقدیری با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر