menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب طنز چگونه بر جهان حکومت کنیم با ترجمه حسین یعقوبی منتشر شد

کتاب «چگونه بر جهان حکومت کنیم» شامل روایتی طنزآمیز برای کشف چگونگی پرورش روحیه دیکتاتوری در افراد منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، انتشارات مروارید کتاب «چگونه بر جهان حکومت کنیم» نوشته آندره د گیلوم را با ترجمه حسین یعقوبی منتشر کرد.

این کتاب که به شکلی طنزآمیز و با تمی سیاسی نوشته شده به گفته مولف، تلاشی است تا مخاطب آن بتواند راه‌های پرورش و رشد دیکتاتور درون خود را شناسایی کند.

وی در همین زمینه در این کتاب می‌نویسد: برای سواری و بیگاری کشیدن از مردم همیشه محتاج استفاده از زور نیستید. خیلی از دیکتاتورها به مدد آرای مردمی به قدرت رسیدند. کسب قدرت از این شیوه هم معقول است و هم از نقطه‌نظر عامه، مشروع.

یادتان باشد جانشین هرکسی می‌خواهید بشوید، اول از همه باید او را بی‌آبرو کنید، بدجوری هم بی‌آبرو کنید. حاکم و رئیس کل فعلی، نه‌تنها اعمالش شیطانی و به ضرر مردم و کشور است، بلکه از لحاظ شغلی فردی بی‌کفایت و سست‌عنصر و نوکر بیگانه و از لحاظ اخلاقی متزلزل، فاسد، منحرف است. خلاصه منسوب کردن هر صفت بدی که سراغ دارید از جمله صفات بد خودتان به طرف مقابل خوب جواب می‌دهد.

حسین یعقوبی مترجم این اثر، نویسنده، روزنامه‌نگار و نمایشنامه‌نویس، فعالیت مطبوعاتیش را از همکاری با نشریه‌ی مهر در سال ۱۳۷۶ آغاز کرد و در نشریاتی چون دانستنیها، چلچراغ، اعتماد، اعتماد ملی و شرق ادامه داد. نخستین کتاب او «نشان پنجم حماقت»، در سال ۷۹ منتشر شد. در سال ۸۴ با داستان «تو می‌میری به همین سادگی» برنده جایزه ادبی صادق هدایت شد.

از دیگر آثار منتشر شده وی می‌توان به محرمانه‌های رومئو و ژولیت، خرمگس و زن ستیز، هرج و مرج محض، امشب نه شهرزاد، استادان تبسم، الفبای تقلب و …اشاره کرد.

کتاب «چگونه بر جهان حکومت کنیم» در ۱۶۱ صفحه با قیمت ۱۳ هزار تومان منتشر شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر