menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مجید ملانوروزی

کاریکاتوریست‌های حرفه‌ای ما در سطح جهانی شناخته‌شده نیستند

مدیرکل اداره امور هنرهای تجسمی وزارت ارشاد گفت: کاریکاتوریست‌های ما با وجود توانایی بسیار بالا در سطح جهانی شناخته‌شده نیستند و ارتباطات وسیعی با مجامع هنری خارج از کشور ندارند.

به گزارش شیرین طنز، مجید ملانوروزی مدیرکل اداره امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح یازدهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا گفت: دوسالانه کاریکاتور تهران به دلیل قدرتمندیِ هنرمندان ما در زمینه کاریکاتور و این که «خانه کاریکاتور ایران» متولی برگزاری دوره‌های مختلف این دوسالانه بوده و در این سال‌ها یک دبیر واحد داشته است می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و این دوسالانه به صورت پله‌پله و تدریجی رشد پیدا کند.

ملانوروزی با بیان این که دوسالانه کاریکاتور تهران به دلایل مختلف یکی از پنج دوسالانه‌ مهمِ کاریکاتور در سطح جهان است؛ گفت: این رویداد برای ما نیز تخصصی‌ترین رویداد کاریکاتور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شود. در این دوره نیز مانند دوره‌های قبل، دبیری این دوسالانه را به آقای شجاعی طباطبایی سپردیم که خود ایشان از هنرمندان بسیار خوب در عرصه کاریکاتور هستند و تجربه بسیار توانمندی را در طول ۱۱ دوره برگزاری این رویداد داشته‌اند.

وی تأکید کرد: دوسالانه کاریکاتور تهران، امسال نیز با حضور کمّی و کیفی هنرمندان خارجی مواجه شد و ما از این اتفاق بسیار خوشحال هستیم و امیدواریم که همیشه این رویداد طبق زمان‌بندی خود به طور منظم برگزار شود چون این زمان‌بندیِ معین می‌تواند در پیشرفت و اهتمام هنرمندان خارجی و شناخت آنها از این رویداد هنری بسیار مؤثر باشد.

مدیرکل اداره امور هنرهای تجسمی ضمن ابراز تأسف از این که کاریکاتوریست‌های ما با وجود توانایی بسیار بالا در سطح جهانی شناخته‌شده نیستند و ارتباطات وسیعی با مجامع هنری خارج از کشور ندارند؛ اذعان کرد: آثار بسیاری از کاریکاتوریست‌های ایرانی قابلیت چاپ در بهترین نشریات جهان را دارند اما آثار آنها بیشتر در فضای محدود رسانه‌های داخلی منعکس می‌شود؛ برگزاری این دوسالانه و چاپ کتابِ آن، می‌تواند موجب معرفی هنرمندان ما در سطح بین‌المللی، رشد و آموزش آنها و مقایسه و تطبیق آنها با هنرمندان خارجی شود چون هنرمندان مطرح از کشورهای مختلف جهان در این رویداد حضور دارند.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر