menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سیروس مقدم

کارگردان فعال نوروزی

در 11 سال اخیر، بازار داغ رقابت‌های سریال‌های مناسبتی نوروز بدجوری داغ شده و خیلی از کارگردان‌ها، تهیه کنندگان و بازیگران به این میدان وارد شده‌اند.

بعضی از آنها با ساخت یک “سریال نوروزی “به جمع فعالان این عرصه پیوستند، تجربه به دست آوردند و بعد برای همیشه این عرصه را ترک کردند. برخی دیگر هم انگار یک جورهایی اسمشان با “سریال نوروزی” گره خورده و در این سال‌ها، چندین و چند سریال نوروزی ساخته یا بازی کرده‌اند.

پیداکردن رکورددار در زمینه کارگردانی و تهیه کنندگی “سریال‌های نوروزی” چندان کارسختی نیست اما وقتی نوبت به بازیگران می‌رسد یک مقدار مسئله پیچیدگی بیشتری پیدا می‌کند.با اینکه شاید در نگاه اول به نظر برسد یکی دو بازیگر شاخص، پرکارترین‌های این عرصه باشند اما بعد از شروع کردن جست‌وجو متوجه می‌شویم که قضیه آنقدرها هم ساده نیست. ممکن است یکی از بازیگران فرعی که شاید بازی‌اش چندان هم در یک سریال به یادها نمانده باشد. پس از محاسبه آثارش، به یکی از پرکارترین‌های نوروز تبدیل شود و اتفاقا آنهایی که بیشتر به یادها مانده‌اند کم کم به ته صف نزول پیدا کنند.

به هر حال بعد از جمع و منهای زیاد، در این گزارش به این بازیگران، کارگردان‌ها و تهیه کنندگان رسیدیم. البته احتمالا بازیگران دیگری هم هستند که در این ایام حضور پررنگی در تلویزیون داشته‌اند که به دلیل کمبود جا نتوانسته‌ایم نام آنها را بیاوریم.

پرکارترین کارگردان نوروزی

سیروس مقدم/ 7 سریال

سیروس مقدم از سال 83 تا الان هفت سریال نوروزی ساخته و می‌شود گفت که در این 11 سال فقط چهار نوروز بوده که او در آنها سریالی نداشته. سال 83، با ساخت “بانویی دیگر”، اولین تجربه ساخت سریال نوروزی را به دست آورد که اتفاقا تجربه چندان موفقی هم نبود.

سیروس مقدم

بعد از آن از سال 87، سریال “پیامک ازدیار باقی” را ساخت و در کنار “مرد هزار چهره” به یکی از سریال‌های موفق نوروز تبدیل شد. بعد از این دو تجربه، مقدم از سال 89، به مسیر جدیدی در ساخت سریال نوروزی وارد شد و عزمش را جزم کرد تا هر سال یک سریال برای این ایام داشته باشد. “چهار دیواری”،”پایتخت”،”چک برگشتی”، “پایتخت2” و “پایتخت3″، سریال‌هایی است که او در نوروز پنج سال اخیر ساخته.

سعید آقاخانی/ 5 سریال

با ساخت پنج سریال نوروزی، می‌توان او را هم از پرکارهای این ایام دانست. او اولین بار با همکاری مهدی مظلومی، سریال “روزگار خوش حبیب آقا” را برای نوروز 86 ساخت. بعد از این تجربه، تصیم خودش را گرفت که در این عرصه به پای ثابتی تبدیل شود. به طوری که سال 88، 89 و 90، پشت سرهم سریال‌های “عید امسال”، “زن بابا” و “راه در رو” را برای نوروز کارگردانی کرد. سال 92 گذشته هم قرار بود سریال “خروس” را برای نوروز آماده پخش کند که نهایتا نرسید و در ماه رمضان روی آنتن رفت. او امسال هم با سریال “روزهای بد در” روانه نوروز 93 می‌شود.

سعید آقاخانی

مهران مدیری/ 3 سریال

“جایزه بزرگ”،”مرد هزار چهره” و “مرد دو هزار چهره”، سریال‌هایی است که مدیری از سال 84 تا 88 در تلویزیون ساخت. این سه سریال در نوروز 84، 87 و 88 توانستند با وجود سریال‌های موفق دیگری که همزمان در کانال‌های دیگر روی آنتن می‌رفت، به عنوان پرمخاطب‌ترین سریال‌های نوروزی این سال‌ها معرفی شوند.

مهران مدیری (2)

علی شاه حاتمی/ 2 سریال

سال 82، 83 و 84 پشت سرهم با سریال‌های نوروزی “خوش رکاب”، “ا مثبت” و “خوش غیرت”، در تلویزیون حضور داشت اما بعد از 84، دیگر سریال نوروزی نساخت. از آنجایی که “خوش رکاب” از محدوده زمانی درنظر گرفته شده ما در این پرونده خارج است. صرفا به دو سریال این کارگردان بسنده می‌کنیم.

سایر کارگردان‌ها

در مدت این 11 سال، کارگردان‌های بزرگ دیگری هم بودند که هر کدام‌شان برای نوروز فقط یک سریال ساختند اما به واسطه آن موفقیت زیادی به دست آوردند. کارگردان‌هایی مثل مرضیه برومند، محمد حسین لطیفی، حسن فتحی، مسعود ده نمکی و…

باشگاه خبرنگاران جوان

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر