menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

عالیجناب اژدها

پنج نمایشنامه طنز از طنزنویسان دنیا در عالیجناب اژدها منتشر شد

حسین یعقوبی پنج نمایشنامه طنز از طنزنویسان شهیر روسیه و آمریکا را در قالب کتابی با عنوان «عالیجناب اژدها» منتشر کرد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، کتاب عالیجناب اژدها شامل پنج نمایشنامه طنز از طنزنویسان دنیا با ترجمه حسین یعقوبی از سوی نشر مروارید منتشر و روانه بازار کتاب شد.

در این کتاب پنج تنمایشنامه با عناوین «عالیجناب اژدها» نوشته ایوگنی شوارتس، «خودکشی» نوشته نیکلای اردمن، «امیال سرکوفته» نوشته سوزان گلاسپل، «به دنیا آمدن» اثر ویلیام ساوریان و «دیدار از سیاره کوچک» نوشته گور ویدال با ترجمه یعقوبی قرار گرفته است.

عالیجناب اژدها

ایوگنی شوارتس نمایشنامه نویس و شاعر روس در نمایشنامه عالیجناب اژدها به روایت زندگی اژدهایی می‌پردازد که قابلیت تغییر شکل به آدمیزاد را دارد و تحت تسلط شهرداری شهر است. شهردار از اژدها برای پوشش فسادهای خود استفاده می‌کند. در این نمایشنامه در واقع تزار روسیه به اژدها و شهردار به استالین شباهت دارد و همین مساله اجرای آن را به مدت سی سال در اتحاد جماهیر شوروی ممنوع کرده بود.

نمایشنامه خودکشی نیز با الهام از داستان جسد زنده اثر تولستوی نوشته شده و داستانش درباره فردی به نام سیمون سمیونویچ است که در کشوری زندگی می‌کند که سردمدارانش مدعی دفاع از حقوق کارگران در جهان هستند. اما سمیونویچ که از بیکاری رنج برده و دوست دارد که یک شیپورزن بزرگ جهانی شود با شلیک گلوله‌ای به زندگی خود هاتمه می‌بخشد تا توجه همه به او جلب شود. همه تلاش می‌کنند تا او را متقاعد کنند یادداشتی برای خود کشی خود بنویسد که در جهت منافع آنها باشد ولی تصمیم نهایی سیمون ماجرا را تغییر می‌دهد.

داستان امیال سرکوفته نیز درباره هیئت منصفه‌ای متشکل از نان است که درباره قتل یک مرد توسط همسرش که بر اساس روایتی واقعی نوشته شده بود قضاوت می‌کردند.

حسین یعقوبی1

نمایشنامه به دنبا رفتن نیز نمایشی از تمایل نویسنده برای نمایش دغدغه‌های روانی، اقتصادی و اجتماعی ناشی از طبقه اجتماعی شخصیت‌های متنوع در متن و تاثیرگذرای آنها بر رفتار روزمره‌شان که با بیانی طنز‌آمیز نوشته شده است.

داستان «دیدار ار سیاره کوچک» نیز عنوان یکی از آثار مشهور گور ویدال نمایشنامه نویش آمریکایی است که به موضوه دیدار یک فرازمینی بازیگوش از زمین می‌پردازد.

نشر مروارید این کتاب را با قیمت ۱۸ هزار تومان و با شمارگان ۵۵۰ نسخه منتشر کرده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر