menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نقد و بررسی کتاب طنز “لبخند زخم”

کتاب ‘لبخند زخم’ با موضوع خاطرات طنز دفاع مقدس به قلم ‘عبدالصاحب رومزی پور’ روز پنجشنبه مورخ 4 دی 93 در نشستی با حضور جمعی از نویسندگان در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایرنا، نویسنده کتاب ‘لبخند زخم’ در این نشست اظهار کرد: این کتاب خاطرات جمعی از هنرمندان و رزمندگان دوران دفاع مقدس می باشد که در قالب 40 خاطره گردآوری شده است.

‘عبدالصاحب رومزی پور’ افزود: کلید آغاز این کتاب بر روی پیاده روی خانه ‘عبدالرضا حیاتی’ یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس زده شد. وی تصریح کرد: نخستین کتاب طنز استان در خصوص دوران دفاع مقدس توسط ‘عبدالرضا حیاتی’ نوشته شد و من جای خالی کتاب لبخند زخم را در مجموعه کتابهای استان احساس کردم به همین دلیل این کتاب را در حدود 9 ماه نوشتم.

لبخند زخم عبدالصاحب رمزی پور

نویسنده کتاب ‘لبخند زخم’ خاطرنشان کرد: انتظار دارم این کتاب با یک نگاه نقد بی پرده و قوی مورد بررسی قرار گیرد چرا که معتقدم متن کتاب باید از خود دفاع کند و نیازی به حضور نویسنده نداشته باشد. مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان نیز با تقدیر از زحمات افرادی که در خصوص دوران جنگ قلم زنی می کنند اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی امام حسین (ع) است.

‘سید جلال حسینی’ افزود: مکتوب کردن سرنوشت یک شهید کاری ماندگار، با اهمیت و یکی از بهترین خدمت هاست. وی تصریح کرد: نویسندگان همواره مورد حمایت ما هستند و هیچ گاه نباید از انجام کار خود دلسرد شوند. حسینی همچنین با تاکید بر کیفیت بخشی ادامه داد: باید در جلسات نقد پیشنهاداتی برای رسیدن به نقطه مطلوب توسط منتقدین کتاب ارائه شود.

در این نشست نویسندگان حاضر در جلسه کتاب ‘ لبخند زخم را از لحاظ کم رنگ بودن تاثیر مکانی و زمانی، شاخص بودن تعدادی از خاطرات، عنوان و طرح روی جلد کتاب، نداشتن شناسنامه، کم رنگ بودن عنصر دیالوگ و اشکالات ویرایشی مورد نقد قرار دادند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر